۱۳۹۵ اردیبهشت ۹, پنجشنبه

کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل به ایران :محرومیت از درمان مناسب پزشکی در مورد زندانیان سیاسی غیر قابل قبول است

#ایران -  کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل به ایران :محرومیت از درمان مناسب پزشکی در مورد زندانیان سیاسی غیر قابل قبول است



بیانیه مشترک کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل متحد خطاب به  ایران

روز گذشته 7 اردیبهشت برابر با 27 آوریل طی بیانیه ای که به امضای آقای احمد شهید و بعضی از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل رسید از مقامات ایران خواستار آزادی امید کوکبی و زندانیان بیمارشدند و علاوه براین خواستند که نسبت به دسترسی معمول زندانیان بیمار به مراقبت های پزشکی اطمینان حاصل کند ! 
 در قسمتهایی از این بیانیه آمده است:

گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل امروز هشدار دادند که بیش از ده تن زندانیان سیاسی در ایران، از جمله برخی از مدافعان برجسته حقوق بشر، وکلا و فعالان سياسى، در معرض خطر مرگ به دلیل وخیم شدن شرایط سلامتی شان هستند و مقامات ایرانی همچنان از ارائه خدمات درمانی به آنان امتناع میکنند.
به گفته کارشناسان وضعیت بیماری تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی به دلیل ادامه بازداشت و عدم اجازه آنها برای دسترسی به امکانات پزشکی و درمان سریع و ضروری تشدید شده است.
ممانعت از مراقبت های پزشکی و آزار جسمی چه در زندان عمومی و یا در سلول انفرادی و سایر اشکال شکنجه و بدرفتاری با زندانیان ، آنان را با خطر صدمات جدی و مرگ مواجه کرده است 
بدبختانه زندانهای ایران با چنین فجایعی غریبه نیستند مواردی که اگر مقامات اقدامات و مراقبت های مناسب را انجام میداند قابل اجتناب بود.
کارشناسان سازمان ملل کیس های زندانیان سیاسی محمد حسین رفیعی و کمال فروغی، نرگس محمدی، مدافع حقوق بشر، وکیل عبدالفتاح سلطانی، حسین رونقی ملکی، چهره مذهبی سید حسین کاظمینی بروجردی و فیزیکدان لیزر تجربی امید کوکبی را برجسته کرده اند.
آنها گفتند که ما از مقامات میخواهیم که آزادی آقای کوکبی ودیگر زندانیان سیاسی به دلایل پزشکی و انسانی را مدنظر قرار داده و نسبت به دسترسی معمول آنها به مراقبت های پزشکی اطمینان حاصل کنند 
کارشناسان حقوق بشری به رژیم ایران تعهداتش به استانداردهای بین المللی برای احترام به حق سلامتی زندانیان برای اطمینان از رفتار انسانی با آنها را یاد آوری کردند.
آنها تاکید کردند :
"عدم ارائه مراقبت های پزشکی کافی برای زندانیان ،نقض تعهدات بین المللی حقوق بشر در ایران و استاندارد های داخلی است،
بنا بر این کارشناسان حقوق بشری چنین نتیجه گیری میکنند که :
ما بارها و بارها توجه مقامات ایرانی را به اتهامات مربوط به محرومیت زندانیان از دسترسی به مراقبت های پزشکی و شرایط عام بازداشت ها کشانده و از آنها خواستار اصلاحات جامع تر در زندان شده ایم .و متاسفیم که رژیم تا کنون در بررسی این اتهامات و اقدامات لازم موفق نبوده است .

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر