۱۳۹۵ اردیبهشت ۶, دوشنبه

شکنجه و آزار رمضان احمد کمال توسط مردانی رییس زندان رجایی شهر

#ایران - شکنجه و آزار رمضان احمد کمال توسط  مردانی رییس زندان رجایی شهر 




صبح امروز دوشنبه 6 اردیبهشت 95 از نگهبانی سالن 12 زندان رجایی شهر اعلام شد که زندانی سیاسی رمضان احمد کمال برای اعزام به بیمارستان جهت مداوا به زیرهشت مراجعه کند . همبندیان این زندانی ٫وی را که بدلیل اعتصاب غذا دچار ضعف شدید بود ٫روی یک صندلی نشانده به زیر هشت بردند. اما در آنجا مامورین زندان گفتند که شما بروید ما خودمان او را تا آمبولانس منتقل می کنیم. ولی بجای انتقال وی به آمبولانس٫وی را به اطاق رییس بند بردند که در آنجا مردانی رئیس زندان منتظر وی بود.
 مردانی به رمضان احمد کمال که بر اثر اعتصاب غذا بشدت دچار افت فشار خون بوده و توان سرپا ایستادن نداشت می گوید :بیا جلو ببینم مشکل تو چیست؟ رمضان احمد کمال به سختی از روی صندلی بلند می شود و در همان زمان مردانی با فحش و بد و بیراه او را از اطاق بیرون می کند.
وی که توان حرکت نداشت با دست گرفتن به دیوار به سمت سالن حرکت می کند که بشدت نقش بر زمین شده از هوش می رود . زندانیان دیگر وی را در همان حال به سلولش منتقل می کنند. 
جهت یادآوری رمضان احمد کمال زندانی سیاسی بند ۴ در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر از روز شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
این زندانی سیاسی  از شهروندان کرد سوریه بوده و در بهار ۱۳۸۷ به همراه دوست خود فرحان چالش به اشتباه وارد مرز ایران شد. وی به دلیل همین اشتباه توسط مأموران وزارت اطلاعات مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه دست و پا به شدت آسیب دید و بعلت رسیدگی نکردن دست وی دچار آسیب جدی شده است. این زندانی بعد از زخمی شدن توسط مأموران بازداشت و به سلولهای انفردی اطلاعات ارومیه سپرده شد.
این زندانی سیاسی در طی دو هفته بازداشت و نگهداری در انفرادی اطلاعات تحت سختترین نوع بازجویی و شکنجه ها قرار داشت. پس از دو هفته بازجویی و شکنجه دادگاه وی را به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان به اعدام محکوم کرده و حکم وی در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال حبس و تبعید به قروین کاهش یافت.
رمضان احمد کمال با وضعیت اسف بار به دلیل جراحت و وخامت جسمانی ابتدا به بند ۳۵۰ زندانیان سیاسی و امنیتی اوین و سپس به زندان رجایی شهر منتقل شد. این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تا کنون در زندانهای ماکو، قزوین، اوین و رجایی شهر نگهداری شده و در تمام مدت زمان بازداشت خود از کوچکترین حقوق انسانی محروم مانده است.
همبندیان وی و زندانیان دیگر بشدت از این عمل ابراز انزجار کرده و خواهان رسیدگی مجامع حقوق بشری به وضعیت این زندانی بیمار هستند .
صبح امروز نیز زندانیان سالن 12 رجایی شهر در خصوص جان وی هشدار داده و خواهان رسیدگی مجامع حقوق بشری برای جلوگیری از مرگ خاموش زندانی دیگری در زندانهای ایران شدند. 

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر