۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

تهدید به پرونده سازی؛ ممنوع الملاقات کردن زندانیان اعتصابی رجایی شهر

#حقوق_بشر #ایران - تهدید به پرونده سازی؛ ممنوع الملاقات کردن زندانیان اعتصابی رجایی شهر



حدود بیست زندانی سیاسی در زندانیان رجایی شهر؛ علاوه بر فشارهای ناشی از اعتصاب غذای سی و سه روزه با فشارهای دیگری از طرف مسئولین زندان روبرو هستند.

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ امروز ۹ شهریور ماه؛ نزدیک بیست زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج سی و سومین روز اعتصاب غذای خود را می گذرانند. 

این زندانیان سیاسی سعید ماسوری، شاهین ذوقی تبار، رضا اکبری منفرد، محمد بنازاده امیرخیزی، پیام شکیبا، پیروز منصوری، حسن صادقی، ابوالقاسم فولادوند، وحید صیادی نصیری، محمد نظری، رضا شهابی، امیر قاضیانی، شاهین اقدامی، ابراهیم فیروزی، سعید شیرزاد؛ مجید اسدی و ... پس از این اعتصاب طولانی در شرایط جسمی خطرناک قرار دارند. به طور خاص حال زندانیان سیاسی ابوالقاسم فولادوند و محمد بنازاده امیر خیزی بسیار وخیم است.
به دستور مردانی رییس زندان؛ طی هفته‌های گذشته از دریافت نامه‌های زندانیان در اعتصاب غذا خودداری شده و بهداری زندان از معاینه زندانیان خودداری می کند و در پی آن زندانیان از حق معاینه روزانه و دریافت سرم محروم شده‌اند.

همچنین زندانیان در اعتصاب غذا همچنین از سوی مسئولین تهدید شده‌اند که در صورت ادامه دادن به اعتصاب خود به انفرادی زندان منتقل خواهند شد.
ابوالقاسم فولادوند، زندانی سیاسی در اعتصاب غذا، از حق ملاقات با خانواده محروم شده است؛ مسئولین زندان روز چهارشنبه ۸ شهریورماه به همسر این زندانی اعلام کرده‌اند که این ممنوع‌الملاقاتی تا ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت.
امیر قاضیانی نیز از چهارم شهریورماه ممنوع ملاقات شده است و به همراه شهرام پور منصوری به اتهام شکستن تجهیزات نظارتی (دستگاه‌های شنود تعبیه‌شده) در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شود.

از سویی دیگر، شاهین ذوقی تبار که به دلیل اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی به سر می‌برد، در چهارم شهریورماه به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد و پس از سه روز بازجویی در هفتم شهریورماه به قرنطینه زندان رجایی شهر انتقال یافت. مأموران اطلاعات سپاه طی این مدت وی را تهدید به پرونده‌سازی نیز کرده‌اند.

گفته می‌شود که این زندانی سیاسی پس از یک ماه اعتصاب غذا دچار خونریزی معده شده است اما مسئولان از اعزام وی به بیمارستان خودداری می‌کنند.
گفتنی است؛ سعید ماسوری در روزهای اخیر دچار خونریزی معده شده است و حال وی وخیم گزارش می‌شود.
محمد نظری، دیگر زندانی سیاسی در اعتصاب غذا نیز که از بیماری قلبی رنج می‌برد، در وضعیت بحرانی قرار دارد؛ او همچنین پس از ۲۳ سال حبس خواستار اعاده دادرسی در پرونده‌اش است.

لازم به ذکر است، تعدادی از زندانیان سیاسی و عقیدتی با نام‌های سعید رضایی، عمر فقیح پور، بهروز توکلی و فرهاد فهندژ که از بیماری‌های خاص رنج می‌برند، در سالن ۱۰ اندرزگاه چهار از دسترسی به امکانات محروم مانده‌اند و در وضعیت نامساعدی قرار دارند.
سالن ده بند چهار زندان رجایی‌شهر، مجهز به چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود است.

علاوه بر این عدم وجود تهویه مناسب، تلویزیون و کولر محدودیت در استفاده از تلفن و هواخوری شرایط را برای زندانیان دشوارتر کرده است.

اعتصاب غذای زندانیان سیاسی با حمایتهای گسترده از طرف زندانیان سیاسی در شهرهای اردبیل و زاهدان و زابل؛ حمایتهای گسترده در بین هموطنان خارج از کشور؛ عفو بین الملل و ... روبرو بوده است.
در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
#رجایی_شهر #زندان #اعتصاب_غذا #سلول_انفرادی #تبعید #گوهردشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر