۱۳۹۷ مهر ۱۹, پنجشنبه

اعتصاب غذای بیش از ۷۰۰ زندانی در زندان مرکزی ارومیه

بیش از ۷۰۰ تن از زندانیان زندان مرکزی ارومیه در یک اقدام اعتراضی از صبح امروز پنجشنبه ۱۹ مهر دست به اعتصاب غذا زده اند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام، بدنبال خودکشی یکی از زندانیان در زندان مرکزی ارومیه بیش از ۷۰۰ تن از زندانیان بند ۱۵ زندان مرکزی ارومیه ؛ اعتصاب غذا کردند.

روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۹۷ یکی از زندانیان به نام محمد آهوپا؛ فرزند محمود اهل روستای کریم آباد ارومیه که به جرم مواد مخدر ۲۵ سال حکم زندان داشته و ۸ سال است که در زندان مرکزی ارومیه در حبس بسر می‌برد، اقدام به خودکشی کرد.
محمد آهوپا روز چهارشنبه در بازدید رییس زندان ارومیه ار بند ۱۵ این زندان از وی برای چندمین بار درخواست مرخصی برای دیدار با خانواده‌اش را کرد اما با مخالفت رئیس زندان روبرو شد. وی از شدت فشار و اندوه خود را در ساعت ۱۸۳۰ روز چهارشنبه ۱۸ مهر حلق آویز کرد.

بدنبال این واقعه مأموران زندان یک گرم مواد مخدر شیشه روی تخت وی می گذارند تا وانمود شود که وی پس از استفاده از شیشه خود را به دار آویخته است.
گفتنی است که از عصر روز چهارشنبه فضای بند ۱۵ این زندان متشنج شده و زندانیان با شعار علیه رییس زندان؛ وی را از بند ۱۵ به همراه دیگر مأموران و حتی وکیل بندها بیرون می‌کنند.
زندانیان از صبح روز پنجشنبه ۱۹ مهر ماه در اعتراض به وضعیت کنونی این زندان و فشارهای رییس زندان به زندانیان، و اعمال مافیایی وی، اعلام اعتصاب غذا کرده و درحال حاضر در اعتصاب بسر می برند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #اعتصاب_غذا #حقوق_بشر  #زندان_ارومیه #خودکشی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر