۱۳۹۷ مهر ۲۴, سه‌شنبه

شرایط اضطراری در زندان ارومیه پس از ضرب و شتم و وارد کردن ضایعه جانی به زندانیان سیاسی

به دنبال مجروح کردن چند تن از زندانیان سیاسی زندان ارومیه توسط گارد و گماشتگان زندان، در زندان ارومیه وضعیت آماده باش اعلام شد. 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ به گزارش یک منبع موثق، عصر روز دوشنبه ۲۳ مهر ماه، یکی از ماموران زندان مرکزی ارومیه به بهانه گفتگوی زندانی سیاسی حمید رحیمی با یکی از زندانیان دیگر اقدام به توهین و فحاشی کرد. به دنبال اعتراض حمید رحیمی زندانی سیاسی ۲۰ ساله؛ سه مامور وی را با ضرب و شتم وحشیانه به سلول انفرادی برده و در انفرادی نیز او را بشدت کتک زدند.
زندانیان سیاسی کمال حسن رمضان، عثمان مصطفی‌پور و احمد تموئی پس از شنیدن این خبر به افسر نگهبانی مراجعه و به این عمل وحشیانه اعتراض کردند. دو تن از ماموران با اسامی اسکندری و رضایی به زندانی سیاسی احمد تموئی حمله کرده و با باتوم او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به دنبال این درگیری‌ها زندانیان سیاسی بند ۱۲ اقدام به اعتراض به این امر کردند. ماموران از ترس بالا گرفتن اعتراض درها را بسته و باز نمی کردند. معاون رئیس زندان با وحشت از اعتصاب جمعی زندانیان سیاسی با آنها صحبت کرده و به آنها قول داد که در صورتی که اعتصاب نکنند این موضوع را حل و فصل می‌کند. 
زندانیان سیاسی قانع نشده و به اعتراض خود ادامه دادند. در این حین مامور اسکندری۱۳ تن از گماشتگان زندانی خود را به جان احمد تموئی و کمال حسن رمضان انداخت و آنها نیز با وسیله چاقو مانندی به نام تیزی به زندانیان سیاسی احمد تموئی؛کمال حسن رمضان و تورج اسماعیلی حمله و آنها را مضروب و زخمی کردند.
در این ضرب و شتم علاوه بر چند جراحت با چاقو، بینی کمال حسن رمضان و دندان احمد تمویی نیز شکسته است.
پس از مجروح و مضروب کردن این سه زندانی، به جای انتقال به بهداری و مداوا، به حسینیه زندان منتقل و در آنجا محبوس شدند.

زندانیان سیاسی در داخل بند ۱۲ اقدام به تجمع در پشت بند کرده و با دادن شعار و کوبیدن به در بند اعتراض خود از ضرب و شتم هم بندیانشان را ابراز می‌کردند. 
در این حین ۴۰ نفر از نیروهای گارد ویژه زندان مجهز به باتوم؛ شوکر و ماسک به بند زندانیان سیاسی حمله کرده و پس از ضرب و شتم شدید دو زندانی سیاسی حسن رستگار و کامران درویشی را از بند خارج کردند. ماموران گارد قصد خارج کردن تعداد دیگری از زندانیان سیاسی را داشتند که زندانیان با درگیر شدن اجازه این کار را ندادند. 
هم اکنون وضعیت ویژه در زندان ارومیه برقرار است. 

 اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #گارد_زندان #زندان_ارومیه  #زندانیان_سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر