۱۳۹۷ مهر ۲۵, چهارشنبه

تداوم اعتصاب غذای زندانیان بند۱۲ زندان مرکزی ارومیه و پیوستن زندانیان دیگر به آنها


اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان مرکزی ارومیه روز چهارشنبه ۲۵ مهر ادامه یافت.



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ علاوه بر زندانیان سیاسی بند ۱۲؛ زندانیان سیاسی بند ۱۳ نیز در اعتراض به ضرب و شتم وحشیانه در اعتصاب غذا هستند. 
تمامی ۶۰ زندانی سیاسی بند ۱۲ ارومیه از روز سه شنبه ۲۴ مهر ماه دست به اعتصاب غذا زدند. ۱۰ تن از زندانیان سیاسی بند ۱۳ این زندان نیز به اعتصابیون پیوستند. آنان امروز نیز صبحانه و ناهار خود را نگرفتند. 
طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه مسئول اجرای احکام زندان بنام عبدالرزاق به همراه پیمان خانزاده معاونت زندان و هاشمی مسئول اندرزگاه بند ۱۲ مرتبا به زندان رفت‌وآمد دارند و خواستار شکستن اعتصاب زندانیان شده اند و با وعده و وعید قول دادند که خواسته های زندانیان را پیگیری می کنند. اما زندانیان اعتصابی یکپارچه این وعده و وعیدها را قبول نکردند.
همچنین قاضی ناطر زندان روز چهارشنبه سه نفر از زندانیان را احضار کرده اما زندانیان احضار شده نزد قاضی نرفتند و اعلام کردند اگر قاضی ناظر زندان صحبتی دارد باید به داخل بند بیاید و صحبت کند.
دو زندانی سیاسی حمید رحیمی و کامران درویشی نیز که پس از ضرب و شتم به سلول انفرادی منتقل شده بودند نیز در اعتراض به جمع اعتصابیون پیوسته اند. به این ترتیب حداقل ۷۲ زندانی سیاسی هم اکنون در این زندان در اعتراض به یورش وحشیانه گارد زندان  در اعتصاب غذا هستند.
همچنین اخبار رسیده حاکی است که زندانیان مجروح مطلقا رسیدگی پزشکی نشده و به بهداری زندان منتقل نشده اند.

 اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #گارد_زندان #زندان_مرکزی_ارومیه #زندانیان_سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر