۱۳۹۷ مهر ۱۷, سه‌شنبه

عفونت دست آرش صادقی و عدم اعزام او به قرار پزشکی

دست آرش صادقی به شدت عفونت کرده و از انتقال وی برای قرار پزشکی ممانعت به عمل آمده است.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ بر اساس گزارش‌های رسیده؛ به دستور دادیار زندان رستمی از انتقال زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج (گوهردشت) ممانعت به عمل می آید. روز شنبه ۱۴ مهر ماه؛ زندانی سیاسی آرش صادقی قرار پزشکی داشت. ولی مسئولان زندان از انتقال او به خارج از زندان سرباز زدند.
این در شرایطی است که وی از ناحیه دست به سرطان بدخیم کندروسارکوم مبتلا شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است. اما به انتقال زودهنگام به بیمارستان از رسیدگی‌های پس از عمل جراحی سنگین محروم بوده و تنها به وی چند قرص آنتی بیوتیک داده اند. این عفونت می تواند باعث عواقب جسمی غیرقابل جبران برای وی باشد.
گفتنی است که عفو بین الملل با صدور بیانیه این رفتار ظالمانه با آرش صادقی را محکوم کرد. آقای فیلیپ لوتر مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین الملل در این بیانیه اعلام کرد: «نه فقط به طرز غیرقابل توصیفی ظالمانه است، بلکه از منظر حقوقی نوعی شکنجه محسوب می شود.»
آرش صادقی به ۱۹ سال زندان محکوم شده و هم اکنون در سالن فوق امنیتی ۱۰ بند ۴ زندان رجایی‌شهر در شرایطی بسیار نامناسب و محروم از حداقل امکانات بهداشتی و غذایی محبوس است.   

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #نه_به_اعدام  #حقوق_بشر  #زندانیان_سیاسی #لغو_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر