۱۳۹۷ مهر ۱۱, چهارشنبه

مهدی فراحی شاندیز کیست؟

حقوق زندانی سیاسی مهدی فراحی شاندیز با پرونده سازی‌های پیاپی نقض می شود. 



مهدی فراحی شاندیز متولد  ۱۳۴۰فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان و ساکن تهران میباشد. آقای فراحی شاندیز پس از فارغ التحصیل شدن مدتی در کارخانه لوله نورد اهواز مشغول به کار بود. 
مدتی نیز دبیر فیزیک و ریاضی دبیرستان‌های تهران بود.
 وی اولین بار در تجمع روزکارگر در پارک لاله در سال ۱۳۸۸ بازداشت و ۹ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس بود و سپس آزاد شد. 
در سال ۱۳۸۹ پس از مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب برای گرفتن لوازم و مدارک توقیف شده خود شامل گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و کامیپوتر، مانع ورود وی به شعبه مورد نظر شدند. فراحی شاندیز پس از مقاومت، دستگیر شده و در اردیبهشت سال ۱۳۹۰ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام توهین به خامنه‌ای و اخلال در نظم به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 در آبان ماه سال ۹۲ محکومیت وی به پایان رسید. ولی با تشکیل پرونده‌های جدید مانع آزادی وی شدند.
در آبان ماه سال ۹۳ نیز درشعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس محکوم شد. در ۵ خرداد ۹۳ توسط قاضی مقیسه به سه سال حبس دیگر محکوم شد.
مهدی فراحی شاندیز روز ۱۸ خرداد۱۳۹۶ در یک اقدام ناگهانی بدون اینکه بتواند وسایل شخصی اش را بردارد؛ از زندان گوهردشت به زندان چوبیندر قزوین منتقل شد و پس از ۱۰ روز دوباره به کرج منتقل گردید و به شعبه ۷ اجرا احکام دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی شهروی دادگاهی شد. وی در دفاعیات خود از دستگاه حاکمیت را شیطانی نامید. در واکنش به اعتراض این زندانی؛ شهروی وی را به زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) منتقل کرد.
۱۹ تیر ۹۶ هنگامی که پرونده قضایی را به وی نشان دادند؛ سه سال و نیم دیگر به محکومیتش افزوده شده بود. بر اساس اتهامات ساختگی و پرونده سازی‌ها وی که در سال ۹۰ به ۳ سال زندان محکوم شده بود؛ هم‌اکنون می بایست تا تاریخ ۱۴۰۲ در زندان بماند.
وی در طول مدت حبس مورد شکنجه روحی و جسمی قرار گرفته بطوری که گوش چپ وی شنوایی ندارد و همچنین از شکستگی پهلو و نقص بینایی چشم راست رنج می‌برد.
مهدی فراحی شاندیز در سال ۹۲ در زندان اوین بر اثر ضرب و شتم توسط عوامل زندان دچار نقض در بینایی چشم راستش شده است. به‌طوری که در چشمش یک لکه سیاه بوجود آمده است که مانع بینایی چشم راست است. در سال ۹۶ نیز توسط رئیس زندان ندامتگاه کرج بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته به طوری که دچار ناشنوایی در گوش چپ و شکستگی پهلو گردیده است. 
او هم اکنون بر خلاف اصل تفکیک جرائم در زندان ندامتگاه کرج در بند زندانیان جرائم عادی زندانی است. 
 سرگذشت ۸ سال زندان مهدی فراحی شاندیز، انعکاسی از وضعیت همه زندانیان سیاسی در زندانهای ایران است. آنان از کمترین حقوق خود محروم هستند. به جای قرار گرفتن در کنار زندانیان  سیاسی در کنار زندانیان خطرناک و جانیان محبوس می شوند. صدایشان انعکاسی ندارد.
 این زندانیان را به فراموشی نسپاریم و صدایشان باشیم.
#زندانی_سیاسی #مهدی_فراحی_شاندیز آزاد باید گردد

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #دی  #کرج #شکنجه #زندان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر