۱۳۹۷ مهر ۱۸, چهارشنبه

تایید حکم اعدام هدایت عبدالله‌پور


روز دوشنبه ۱۶ مهر ماه؛ حکم اعدام هدایت عبدالله‌پور در دیوان عالی کشور تایید شد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ روز دوشنبه ۱۶ مهر ماه؛ حکم اعدام این زندانی سیاسی که در زندان مرکزی ارومیه محبوس است؛ تایید شد.


شش زندانی سیاسی دیگر نیز در ارتباط با این پروندە به احکام سنگین محکوم شدە بودند که عینا تایید شد. بر اساس این احکام حاصل عزیزی به ۲۵ سال زندان؛ محمدظاهر فرامرزی به ۲۰ سال؛ یعقوب بااکرام به ۱۵ سال؛ جلال مسروی به ۱۵ سال؛ کمال مسروری به ۱۱ سال و صدیق بااکرام به ۱۰ سال زندان محکوم شدند.
هدایت عبدالله‌پور در بهار سال ۹۵ در پی درگیری مسلحانه میان اعضای حزب دموکرات کردستان ایران و سپاه پاسداران دستگیر شد. وی یکبار در دادگاه ارومیه و بار دوم نیز در دی ماه ۹۶ در همین دادگاه محکوم به اعدام شد.


زندانی سیاسی هدایت عبدالله‌پور پدرِ دو فرزند خردسال به نامهای سیروان ۱۰ ساله و کردستان ۳ ساله است. سال گذشته این زندانی سیاسی در اعتراض به صدور حکم اعدام اقدام به اعتصاب غذای اعتراضی کرده بود. 
بر اساس گزارشات وی هیچ گونه فعالیت مسلحانه‌ نداشته و تنها به دلیل اینکه خوراک و ارزاق در اختیار اعضای حزب دموکرات کردستان قرار داده به اعدام محکوم شده است. او اکنون در زندان مرکزی ارومیه محبوس است.
وی به دلیل شکنجه ها با مشکل در گوش چپ مواجه است و نیاز به مداوا دارد ولی مسئولین زندان به وضعیت وی رسیدگی نمی کنند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #نه_به_اعدام  #حقوق_بشر  #هدایت_عبدالله‌پور #لغو_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر