۱۳۹۷ مهر ۱۱, چهارشنبه

گزارش کوتاهی از وضعیت نابهنجار زندان مرکزی کرج موسوم به ندامتگاه کرج

گزارشی کوتاه از یکی از منابع موثق از زندان مرکزی کرج موسوم به ندامتگاه کرج به نه به زندان - نه به اعدام رسیده که توجه شما را به آن جلب می کنیم.


بر اساس این گزارش در این زندان مراجعه به دکتر و درمان لوکس محسوب می‌شود. درمان تقریبا وجود ندارد. در مراجعه زندانیان بیمار به بهداری به آنها گفته می‌شود که دارو و الزامات درمان وجود ندارد. در نمونه‌ای یکی از زندانیان که از درد دندان بی‌تاب شده بود پس از مراجعه به بهداری به وی گفته شد: «نه مواد داریم که دندانت را پر کنیم و نه آمپول سرکننده داریم که دندانت را بکشیم».  نوبت دیدار با پزشک عمومی برای هر زندانی ماهی یکبار است. بهداری برای درمان بعضی از زندانیان پول مطالبه می‌کند تا به بیمارستان بیرون زندان اعزام شوند و اگر کسی پول نداشته باشد با خطر مرگ روبروست. 
این وضعیت درمان در زندان در شرایطی است که غذای زندان قابل خوردن نیست. کمیت و کیفیت غذا در حد صفر است.. پیش از این هر چند وقت یکبار کمی ماست به زندانیان داده می‌شد که هم‌اکنون آن را نیز قطع کرده‌اند. شیر؛ ماست و میوه و غذای قابل خوردن جهت جلوگیری از سوءتغذیه می بایست از فروشگاه زندان خریداری شود. حتی زندانیانی که از خانواده ها پول دریافت می‌کنند؛ نمی‌توانند همه مایحتاج خود را خرید کنند. گرانی که در بیرون از زندان در جامعه بیداد می‌کند؛ خود را در زندان به شکل بی‌رحمانه‌تری بارز میکند و تاثیر شدیدتری روی زندانیان دارد. زندانیانی که پول ندارند شرایطی اسفناک دارند.
تراکم زندانیان بالاست. در سلول انفرادی تا ۶ نفر زندانی قرار داده می‌شود. شرایط بهداشتی ناگوار است. پیش از این میزان کمی تاید به زندانیان داده می‌شد که همین میزان نیز کمتر شده است. در بین زندانیان مبتلایان به سل؛ بیماری‌های خونی مانند هپاتیت و ایدز فراوان است. این زندانیان قرنطینه نمی‌شوند. 
آب قطع می‌شود. در تابستان مشکلات سرمایش و آب حل نمی‌شود و زندانیان از گرما رنج می‌برند.
در این بین هیچیک از مسئولان زندان پاسخگوی مشکلات زندانیان نیست. کارهای داخلی زندان به برخی از زندانیان سپرده می‌شود. این افراد از بین زندانیان قلدر؛ کسانیکه در مافیای زندان دارای قدر هستند و در زدوبند و معامله با مسئولان زندان انتخاب می‌شوند. همین موضوع مشکلات موجود زندانیان را چند برابر می‌کند. 
اعتراض زندانیان با خشونت پاسخ داده می‌شود. در نمونه هایی ضرب و شتم زندانیان با نقض عضو یا ضایعه در یک عضو و شکستگی همراه بوده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اعدام  #زندان_مرکزی_کرج #ندامتگاه_کرج 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر