۱۳۹۷ مهر ۱۴, شنبه

اعدام نوجوانان را متوقف کنید

خانم میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از ایران خواست تا به اعدام نوجوانان پایان داده و تمامی احکام مرتبط با کودکان و نوجوانان را ملغی کند.



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام؛ به گزارش سایت سازمان ملل متحد؛ روز گذشته جمعه ۱۳ مهر ماه برابر با ۵ اکتبر ۲۰۱۸؛ کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای اعدام زینب سکانوند را محکوم کرد. 
در این بیانیه آمده است:
«علیرغم درخواست تعدادی از نمایندگان ویژه سازمان ملل متحد و دبیر کل سازمان ملل متحد در اکتبر 2014، خانم سکاوند در اکتبر سال 2018 اعدام شد. او تا محاکمه نهایی از دسترسی به یک وکیل محروم بوده است. 
این بیانیه در ادامه می نویسد: «گزارش ها حاکی است که ایران امسال حداقل پنج تن از مجرمین نوجوان را اعدام کرده و ده ها تن دیگر در انتظار اعدام هستند». 
خانم باشله همچنین اعلام کرد:«بی عدالتی در مورد زینب سکاوند عمیقا نگران کننده است. بدیهی است که او در زمانی که مرتکب جرم شد، نوجوان بود و قوانین بین المللی به وضوح اعدام مجرمان نوجوان را ممنوع کرده است. ایران ملزم به رعایت مقرارت مربوط به کنوانسیون حقوق کودک و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی است».
خانم باشله همچنین اعلام کرد که سازمان ملل متحد با استفاده از مجازات اعدام در هر شرایطی مخالف است زیرا هیچ سیستم قضایی در جهان عاری از خطا نیست.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #نه_به_اعدام  #کودک_مجرم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر