۱۳۹۷ بهمن ۱۲, جمعه

برگزاری دادگاه تجدیدنظر سهیل عربی

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام،  روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه ۹۷، دادگاه تجدید نظر زندانی سیاسی سهیل عربی توسط قاضی بابایی برگزار شد. 


این دادگاه تجدیدنظر در خصوص پرونده سازی در تیر ماه ۹۷ است که قاضی مقیسه او را به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال و توهین به خامنه ای به ۵ سال زندان محکوم کرده بود. نسترن نعیمی، همسر سابق وی نیز توسط قاضی مقیسه به اتهام توهین به مقدسات و معاونت در جرم به تحمل ۱سال و نیم حبس محکوم شده بود.
زندانی سیاسی سهیل عربی در مهر ماه ۹۷ نیز توسط قاضی احمدزاده به سه سال حبس تعزیری و تبعید به برازجان محکوم شد. اتهام وی ارتباط با رسانه های خارجی و دادن بیانیه به خارج از زندان و خط دادن به مردم برای تظاهرات و اعتراض (دی ۹۶) اعلام شده بود.
زندانی سیاسی سهیل عربی در ۱۱ بهمن ماه سال ۹۶ در حال اعتصاب غذا بود که از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. در زندان تهران بزرگ بارها توسط مأموران زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بینی اش را شکستند. وی هم اکنون در زندان تهران بزرگ بدون امکان درمان و برخلاف اصل تفکیک جرائم همراه با زندانیان جرائم عادی محبوس است.

#سهیل_عربی
#زندان_تهران_بزرگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر