۱۳۹۷ اسفند ۲, پنجشنبه

عفو بین الملل اعلام کرد رفتار با آرش صادقی نوعی شکنجه است

عفو بین الملل در بیانیه ای اعلام کرد رفتار مقامات ایرانی با آرش صادقی ظالمانه بوده و شکنجه محسوب می شود.



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان، نه به اعدام، فیلیپ لوتر مدیر تحقیقات شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل اعلام کرد: «رفتار مقامات ایران در مورد آرش صادقی نه تنها به طرز غير قابل توصيفی ظالمانه است، بلکه از منظر حقوقی نوعی شکنجه محسوب می‌شود. از ابتدا تا امروز، هر قدم كه مقامات زندان، دادستانی و سپاه پاسداران برداشته اند در جهت قطع يا ‌محدود کردن دسترسی آرش صادقی به خدمات درمانی حياتی برای مقابله با سرطان بوده است.»
آقای فیلیپ لوتر اضافه کرد: «مقامات ايرانی به طور عامدانه آرش صادقی را از مراقبت‌های پزشكی محروم كرده‌اند و به اين ترتيب درد و عذاب او را افزايش داده و ظلم ناشی از حكم به غايت ناعادلانه او را دو چندان كرده‌اند.»
عفو بین‌الملل از مقامات ایران می‌خواهد آرش صادقی را فورا و بدون قید شرط آزاد کنند. تا آن زمان، آن‌ها باید به حق حیات و محافظت وی در مقابل شكنجه احترام بگذارند و این مستلزم دریافت بهترین خدمات پزشكی در دسترس و پیروی کامل از توصیه‌های پزشكی است.
عفو بین الملل پیش از این در اطلاعیه خود اعلام کرده بود: «مقامات جان و سلامت آرش صادقی زندانی عقیدتی مبتلا به سرطان را با ممانعت از درمان به خطر انداخته‌اند»

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#آرش_صادقی #عفو_بین_الملل  #چهل_سال_شکنجه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر