۱۳۹۷ بهمن ۲۸, یکشنبه

آخرین وضعیت زندانی سیاسی بهنام ابراهیم زاده

پس از دو ماه بلاتکلیفی روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه، زندانی سیاسی و فعال کارگری بهنام ابراهیم زاده به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشار منتقل و تعیین شعبه شد. اتهام وی تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده است. در شعبه به او اعلام کردند که دادگاه وی با ریاست قاضی افشاری هفته بعد برگزار خواهد شد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، با شروع اعتراضات و اعتصابات کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز و دستگیری تعدادی از فعالان کارگری، شب ۲۱ آذر ۹۷ در یک اقدام هماهنگ و از پیش تعیین شده، ماموران سپاه به منزل بهنام ابراهیم زاده فعال کارگری و کودک در تهران یورش برده و او را در حضور دو فرزندش بازداشت کردند.
بهنام ابراهیم زاده مدت ۳۵ روز در سلولهای انفرادی دو الف به اتهام حمایت از مردم زلزله زده سرپل ذهاب و حمایت از اعتصابات و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز و فعالیتهای کارگری مورد بازجویی قرار گرفت.
با اتمام روند بازجویی وی دستبند به دست توسط نیروهای لباس شخصی سپاه به بازپرسی شعبه هفتم دادگاه انقلاب عمومی شهر ری منتقل شد و به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروههای مخالف مورد بازپرسی قرار گرفت. 
در همان روزها کارشناسِ پرونده، وی را پای تلفن آورد و او را مجبور کرد که به فارسی با خانواده اش صحبت کند و تأکید کند که با رسانه ها مصاحبه نکنند و اگر می توانند وثیقه دویست میلیون تومانی برای بازپرسی بیاورند تا موقتا وی را آزاد کنند.
از آن روز به بعد خانواده بهنام ابراهیم زاده با وجود بیماری خطرناک فرزندشان و مراجعات مکرر به بازپرسی شعبه هفتم شهرری و دادگاه انقلاب تهران تا این لحظه موفق به گذاشتن وثیقه جهت آزادی تا زمان محاکمه وی نشده اند.
از طرفی نیما تنها فرزند بیمار این زندانی سیاسی از سرطان خون رنج می برد و در کنار شیمی درمانی و کارهای پیش درمانی، برای عمل پیوند مغز استخوان آماده می شود.
خانم زبیده حاجی زاده همسر بهنام ابراهیم زاده می گوید: «بخش زیادی از اتهامات تکراری بهنام متعلق به فعالیتهای وی در سرپل ذهاب، مناطق زلزله زده و حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه می باشد. سپاه معتقد است که در زمان دستگیری بهنام توسط وزارت اطلاعات در کرمانشاه وی را موشکافانه مورد بازجویی قرار نداده اند.» 
همسر بهنام ابراهیم زاده با نگرانی عمیق می گوید: «آنچه الان برای ما بسیار حیاتی است وضعیت نگران کننده بیماری فرزندمان نیماست. نیما این روزها بشدت برای پیگیری موضوعات بیماری اش به حضور پدرش نیاز دارد چرا که من به تنهایی در شهر بزرگی چون تهران قادر به انجام امورات پزشکی فرزند بیمارم نیستم. وضعیت نیما اکنون به وضعیت بسیار حساسی رسیده است. باید زودتر پیوند مغز استخوان وی صورت گیرد. اما با وجود مراجعات مکرر به دادگاه و بازپرسی برای گذاشتن تا الان دستگاه امنیتی و قضایی هیچ جوابی به ما نداده و عملا ما را به بازی گرفته پاسکاری می کنند.»
همسر این زندانی سیاسی در رابطه با بیماریهای بهنام ابراهیم زاده می گوید: «بهنام هم اکنون در بند ۴ زندان اوین به سر می برد و به شدت از بیماری کلیه رنج می برد و در وضعیت خوبی نیست. او نیاز به رسیدگی پزشکی دارد اما عملا بجز دادن قرص مسکن هیچ اقدام مؤثری برای وی نکرده اند. بهنام از مسئولان بند ۴ خواسته که به وضعیت او رسیدگی کنند. اما مسئول بند ۴ در پاسخ اعتراض بهنام وی را تهدید به برخورد می کند.»

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#زندان_اوین #بهنام_ابراهیم‌زاده #چهل_سال_شکنجه #زندانی_سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر