۱۳۹۷ بهمن ۱۴, یکشنبه

احضار توحید قریشی به دادگاه بدون حق تعیین وکیل اختیاری

به دنبال پرونده سازی، زندانی عقیدتی سیاسی توحید قریشی بدون داشتن حق تعیین وکیل مورد نظر جهت شرکت در دادگاه فراخوانده شد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، روز یکشنبه ۱۴ بهمن ماه، به زندانی عقیدتی سیاسی توحید قریشی اطلاع داده شده که روز دوشنبه ۱۵ بهمن ماه ۹۷، می بایست در جلسه دادگاه شرکت کند. در این دادگاه که با پرونده سازی علیه این زندانی تشکیل شده، قرار است توحید قریشی به اتهامات تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی از طریق هواداری از گروههای مخالف نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام محاکمه شود.
این در شرایطی است که به آقای قریشی فرصت داشتن وکیل موردنظر داده نشده است.
وکیل درخواستی توحید قریشی، آقای محمد مقیمی جهت ثبت وکالت پرونده به دادسرا مراجعه کرده است. اما به وی گفته شده که پرونده جهت تعیین شعبه به دادگاه انقلاب فرستاده شده است. به این وسیله بدون تعیین وکیل اختیاری، برای این زندانی عقیدتی سیاسی تاریخ دادگاه تعیین شده است.

سیدتوحید قریشی زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت در روز ۱۷ مرداد ماه، درحالیکه تنها ۱۱ ماه به پایان دوران محکومیتش باقی مانده بود، پس از حمله شبانه گارد و نیروهای اطلاعات به سالن ۲۱ بند ۷ زندان رجایی‌شهر، به اتهام واهی تبلیغ علیه نظام به بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین منتقل و مورد بازجویی قرار گرفت. وی پس از ۵ ماه بازجویی در سلولهای ۲۰۹ اوین به زندان رجایی شهر بازگردانده شد. برای این زندانی عقیدتی سیاسی پرونده سازی شده و او را از داشتن وکیل مورد نظرش محروم کرده اند.
سیدتوحید قریشی در شهریور ماه سال ۹۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یک سال پس از آن محاکمه شد. او ابتدا به ۱۰ سال و در دادگاه تجدید نظر به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم سیدتوحید قریشی اندکی بعد با تجمیع احکام به حدود ۵ سال قابل اجرا کاهش یافت.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #چهل_سال_شکنجه #توحید_قریشی #اهل_سنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر