۱۳۹۳ اسفند ۱۸, دوشنبه

درباره فعاليتهاي ما


ما جمعي از فعالين حقوق بشري هستيم كه به دلايل وشيوه هاي مختلف مجبور به ترك وطن شده ايم. ما جمعي را تشكيل داده ايم كه بتوانيمبر عليه اعدام و  زندان بيگناهان در ايران،فعاليت كنيم و صداي كساني باشيم كه  فريادمظلوميتشان به دليل سانسور و اختناق ، در هيچ كجا شنيده نمي شود. بخصوص در ايرانكه با سانسور و خفقان نظام ولايت فقيه هيچ صدايي به هيچ جا نمي رسد.
ما اين كار را وظيفه ي انساني خود ميدانيم و در يكتلاش شبانه روزي هستيم  كه با فشار جامعه يبين المللي ، حاكمان مستبد در ايران ، دست از اعدام و زنداني كردن كساني كه گناهي جزمطالبه حقوق اوليه انساني و اجتماعي خويش ندارند، بردارند.  
اين تشكل در ابتدا در لندن با همت جمعي ازدوستان شكل گرفت و اكنون با تلاش زنان و مردان آزاده در سراسر جهان، توانسته ايم جمعهاي همگام با اين هدف انساني را ايجاد كنيم.                                               
ما با كمك وكلا و خانواده زندانيان، گزارشات مستندي را به آقاياحمد شهيد نماينده ويژه حقوق بشر در سازمان ملل متحد، عفو بين الملل و همچنينشوراي حقوق بشر ملل متحد منتقل ميكنيم.  
گزارشها و مستنداتي از داخلايران و زندانهاي شهرهاي مختلف در مورد نقض حقوق بشر در زندانها به دستمان ميرسد، كهآن را به مجامع بين المللي ارائه مي كنيم و به ترتيب تلاش مي كنيم تا حمايتپارلمانترها و شخصيتهاي مهم سياسي را در كشورهاي اروپايي جلب كرده و آنها را براي حمايتاز زندانيان و فشار به نظامي كه مروج اعدام و خشونت است، به ياري بطلبيم.  
ايده ها :
1. ما معتقديم كه در يك دولتو كشور دمكراتيك حرف اول و آخر را بايد مردم بزنند و نه يك فرد .
2. ما معتقديم كه در يك كشورآزاد، همه اديان و مذاهب بايد محترم شمرده شوند و كسي بخاطر دين و مذهب به زنداننرود .
3. ما معتقديم كه زنان بامردان به لحاظ اقتصادي، شغل، حقوق و آزادي هاي مدني و اجتماعي بايد برابر باشند واز حقوق مساوي برخوردار باشند.
4. ما معتقديم كه اعدام عمليضدانساني است كه بايد متوقف شود .
5. ما معتقديم براي مبارزه با مفاسد اجتماعي بايد زيرساختهاي يكجامعه را تغيير داد و بنايي نوين بر اساس آزادي و عدالت ساخت . پايه هاي فساد كنونيدر كشورمان ايران، در حاكميتي است كه دزدان بزرگ تاريخ بر مسند آن نشسته اند.
6. ما معتقديم كه نبايد بهدليل  عقايد سياسي و دگرانديشي افراد را به بند كشيد .آزادي بيان و عقيده در يك جامعه ي دمكراتيك ، حق مشروع هر شهروند است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر