۱۳۹۴ آبان ۱, جمعه

آتنا دائمی یک سال پس از بازداشت همچنان بلاتکلیف است

#ایران - آتنا دائمی یک سال پس از بازداشت همچنان بلاتکلیف است


یک سال از بازداشت آتنا دائمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین در حالی سپری می شود که وی همچنان در وضعیت بلاتکلیف و بازداشت موقت به سر می برد. او به دلیل فشارهای عصبی در دوران طولانی انفرادی دچار بیماری های مختلف شده و بارها به بهداری داخل زندان و بیمارستان های خارج از زندان اعزام گردیده است. آتنا دائمی، بنابه همین گزارش وی در طول یکسال گذشته و به دلیل بیماری هایش مشکوک به سرطان سینه و بیماری ام.اس شد که احتمال این دو بیماری با تشخیص پزشکان رد شد. همچنین  مشخص شد که مشکلات جسمی این فعال حقوق کودکان در زندان ناشی از استرس و فشار عصبی است.
لازم به ذکر است که پس از انتشار تصاویر مربوط به اعزام پیشین او به بیمارستان در رسانه ها، ادامه درمان این فعال مدنی متوقف شده بود و مسئولین امنیتی به او و خانواده اش اعلام کرده بودند که ” شما در “خط قرمز” هستید و به همین دلیل برای اعزام ایشان به بیرون نامه و اجازه ای نمی دهیم.
آتنا دائمی ۲۷ ساله، روز 29 مهر سال ۹۳ بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند 2الف زیر بازجویی بود. وی در تاریخ ۲۸ دی ۱۳۹۳ به بند زنان زندان اوین منتقل شد و پس از چندین بار عقب افتادن جلسه دادگاه سرانجام در تاریخ ٢٣اسفند ٩٣در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، در حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده به نامهای امید علی شناس، ئاسو رستمی و علی نوری برگزار و وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به خامنه ای؛ توهین به خمینی و اختفای ادله جرم، به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم برای تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارسال شده و تا لحظه تنظیم این گزارش نتیجه ای سوی این دادگاه اعلام نشده است.



#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر