۱۳۹۴ آبان ۲, شنبه

فهیمه اسماعیل بدوی۱۵ سال حبس / زندان یاسوج

#ایران - فهیمه اسماعیل بدوی۱۵ سال حبس / زندان یاسوج
كمپين حمايت از مادران زندانی


«فهیمه اسماعیلی‌بدوی» از اهالی عرب زبان، معلم دبستان ابتدایی و دانشجوی ریاضیات در دانشگاه «دزفول»، در ۷ اسفندماه ۱۳۸۴، در سن ۲۶ سالگی و در حالی که ۸ ماهه باردار بود، به همراه همسرش، «علی مطوری‌زاده» و مادرش دستگیر می‌شود. مادر فهيمه پس از چند هفته آزاد مي گردد و او یک ماه بعد، دخترش، «سلماء»را در زندان «سپیدار اهواز»به دنیا می‌آورد. مهندس علی مطوری زاده، همسر او، یکی از بنیانگذاران حزب الوفاق و به اصطلاح حزبی قانونی از وابستگان به حزب مشارکت ایران اسلامی بود. سازمان عفو بین الملل طي بيانيه اي در ارديبهشت ١٣٨٥ اعلام داشت كه بيم آن وجود دارد كه دستگیری فهیمه و حضور او همراه با نوزادش در بند صرفا به این سبب باشد كه مطوری زاده را مجبور به همکاری با مقامات نمايند. مقامات قضایی جمهوری اسلامی، سه شرط برای آزادی فهیمه مقرر می‌کنند؛ مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وثیقه بگذارد و از شوهرش به طور غیابی طلاق بگیرد و اسم دخترش را از یک اسم عربی غیرمذهبی، به نام دیگری تغییر دهد. «فهیمه» شروط را نمی‌پذیرد و به تحمل ۱۵ سال زندان محکوم می‌شود.
«علی مطوری‌زاده»، تحت شکنجه‌های شدید و برای پایان فشار بیشتر به همسر و نوزاد دختر زندانی‌اش، اتهام «تروریست بودن» را می‌پذیرد و در ۲۸ آذرماه ۱۳۸۵، اعدام می‌شود. او تنها يكبار، پيش از اجراي حكم اجازه ديدار با دخترش سلماء را مي يابد.«فهیمه» که به زندان «یاسوج» تبعید شده است، این روز‌ها دهمین سال حبس خود را می‌گذراند و «سلماء»، که حالا ۱۰ ساله است، تمام این سال‌ها را بدون پدر و مادر گذرانده است.


#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام 

۱ نظر:

  1. خرابی چو از حد بگذرد ، آباد گردد . آفرین به شیرزن فهیمه. توانت افزون باد

    پاسخحذف