۱۳۹۴ آبان ۵, سه‌شنبه

نیروهای امنیتی به منزل یک شاعر اهوازی هجوم بردند

#ایران - نیروهای امنیتی به منزل یک شاعر اهوازی هجوم بردند


منزل علی بیت سیاح (طرفی) شاعر عرب اهوازی یکشنبه 3 آبان مورد هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت.
منزل این شاعر عرب زبان نیمه شب مورد محاصره و هجوم نیروهای امنیتی قرار گرفت و نیروهای امنیتی با ورود به منزل وی باعث رعب و وحشت کودکان و خانواده وی شدند و از وی خواستند که خود را به ستاد خبری معرفی کند.
به گفته كريم دحيمي فعال حقوق بشر:
علي بيت سياح( طرفي) متولد ١٣٥٧، متأهل، داراي دو دختر، ساكن شهرك اهواز، شغل وي تصويربرداري و عكاسي مي باشد. علي بيت سياح يكي از مؤسسان "مؤسسه شروق" در اهواز بود كه بعدها از فعاليت اين مؤسسه فرهنگي توسط اداره اطلاعات جلوگيري و بعضي از اعضاي آن را بازداشت كردند.
علي بيت سياح يك سايت بنام " كارونيات" داشت كه در آن براي چندين سال شعرهاي خودش و ديگر شعراي منطقه به زبان عربي منتشر مي كرد اما سال گذشته اين سايت توسط مقامات قضايي توقيف شد.
علي بيت سياح( طرفي) بدليل فعاليتهاي فرهنگي و شعرهاي ملي و حماسي اش در اعياد و جشنها چندين بار بازداشت شد. علي در سالهاي ١٦/٧/١٣٨٦ و ١٧/٣/١٣٩٣ و ١٣٧٨ توسط نيروهاي اداره اطلاعات اهواز بازداشت و فشارهاي زيادي را متحمل شد بطوري كه در آخرين دستگيري در سال ١٣٩٣ دوربينهاي تصويربرداري و عكاسي و كامپيوتر هاي او را مصادره و از گفتن شعر در مراسم و تجمعات ممنوع كردند.

#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر