۱۳۹۴ دی ۲۵, جمعه

فاجعه انساني در زندان وکيل اباد مشهد

#ایران - فاجعه انساني در زندان وکيل اباد مشهد


گزارشی که می بینید از زندان وکیل آباد مشهد است و فجایع انسانی که روزانه در این زندان جریان دارد. زندان وکیل آباد مشهد یکی از مخوفترین زندانهای ایران است که البته اخبار زیادی ا آن به بیرون داده نشده است. 
در زندان وکیل آباد مشهد با وجود سرد شدن هوا  در فصل زمستان ونياز زندانيان به وسايل گرمايشي و مراقبت مناسب ،اکثر زندانيان زندان وکيل اباد مشهد از امکانات رفاهي در فصل زمستان محرومند.
زندانيان به اجبار وادار مي شوند که در اغاز روز به حياط زندان مراجعه کنند و با وجود بارندگي يا هواي سرد در هواي ازاد اقامت داشته باشند.بطوريکه اگر برف بيايد يک پتوي نازک دولتي به زير خود ميندازند و يک پتو(اگر بتوانند تهيه کنند)را به عنوان رو انداز استفاده مي کنند.و گاها اتفاق افتاده است که در اغاز روز از شدت بيخوابي در حياط زير بارش برف به خواب رفته باشند و وقتي بيدار شده اند ديده اند که زير برفي که روي آنها قرار گرفته است از خواب بيدار ميشوند.
اين مسئله در بندهاي 4 و 2 و5 و 6-1 اجباري وروزانه است و در بقیه بندها نیز هر 2هفته يا هفتگي وادار به اقامت در هواي سرد ميشوند.
وجود شپش و ساس در زندان غوغا ميکند و انقدر اين مسئله زندانيان را اذيت ميکند که نميتوانند به خواب بروند.چون هميشه در معرض نيش حشرات موذي قرار دارند واکثرا بدنهايشان زخم شده است.
حمام هر روز 2 ساعت براي 1500 نفر است که در زمستان وتابستان با اب سرد يا نيمه سرد بايد استحمام کنند.حمام به صورت شبانه روزي وجود ندارد و دوش هاي آب گرم و پرفشار نيز در تابستان از کار انداخته ميشوند.
گاز در ماه رمضان فقط 4ساعت بعد از افطار وصل ميشود.
وضعيت غذا افتضاح است بطوريکه اکثرا سوياي دامي به زندانيان داده ميشود.جيره غذايي کم است وميوه به زندانيان داده نميشود.
فروشگاه زندان هميشه باز نيست و اکثرا تعطيل است.مواد غذايي هميشه موجود نيست و وقتي اقلامي مثل تخم مرغ به زندان وارد ميشود صف طولاني جلوي فروشگاه برقرار ميگردد که معمولا به زندانيان هميشه تخم مرغ يا مرغ نميرسد و بايد تا هفته ها بعد صبر کنند شايد در نوبت بعدي موفق به خريد آن هم با قيمتي بالاتر بشوند.
يخچال در زندان مشهد وجود ندارد.
کولر و بخاري به برداشته شدن شيشه اطاق و گذاشتن آن در فصل سرما گفته ميشود.
داشتن پنکه يا راديو ممنوع است.
از ورود کتاب به دليل داشتن شخصيت زن در کتابها جلوگيري به عمل ميايد.
روحانيون زندان به صورت ساديستي با زندانيان رفتار ميکنند و کلاسهاي احکام کلاسهايي است براي تحقير زندانيان.
روزنامه براي هر 1000 نفر 10 عدد که البته با قيمتي 2برابر به فروش ميرسد و هميشگي هم نيست.
تماشاي تلويزيون فقط در ساعاتي از روز که البته اکثرا زندانيان در تنبيه به سر ميبرند و تلويزيون هم خاموش است.
درهنگام اعياد يا عيد نوروز روبوسي يا گفتن تبريک عيد باعث رفتن به انفرادي ميشود ويا باعث تنبيه ميشود.
مسوولين زندان از زندانيان به عنوان برده استفاده ميکنند و هرکدام خدمتکاري انتخاب کرده اند و به او دستور ميدهند.
بند نسوان شعله گاز براي پخت وپز ندارد.
درهنگام بازرسيها گارد زندان به زندانيان حمله ميکنند و انها را مورد ضرب وشتم شديد قرار ميدهند.
تحقير زندانيان کاملا مرسوم است.
روانشناسان بندهاي مشاوره با زندانيان بدترين رفتارها را دارند واز حساب پس دادن معافند و  وضعیت بصورتیست که جان زندانيان برايشان هيچ اهميتي ندارد.
بند 4 و 5 شرايط فوق العاده وخيمي دارد.
بند 6-1 قتلگاه است.
تعداد زيادي اعدام در زندان وکيل اباد انجام ميگيرد.این اعدامها به صورت هفتگي انجام میشود.
قطع عضو در زندان انجام ميشود و شلاق زدن به صورت حد جلوي چشم ديگر زندانيان در ورزشگاه زندان "سالن کشتي"به صورت هر3 روز يکبار انجام ميشود.
تلفن فقط در ساعاتي از روز هر نفر 5 دقيقه ان هم اگر کارت تلفن باشد چون فقط چند مسوول در زندان حق فروش کارت تلفن را دارند.مسوولين زندان اگر زنداني تنبيه باشد اورا از ملاقات يا تماس تلفني با خانواده اش محروم ميکنند.
با وجود تمام اينها واينکه نزديک به 18000 نفر زنداني در زندان وکيل اباد به سر ميبرند هيچ اقدامي براي رسيدگي به حال انها انجام نميشود.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر