۱۳۹۴ دی ۲۵, جمعه

شعری از هالو در باره انتخابات - می خوای بده می خوای نده

#ایران - شعری از  هالو - می خوای بده می خوای نده


جون خودم اگر بگن هالو گل سرسبده
توی تموم شاعرای طنز و جد سرآمده
بگن رودستش تا حالا هیچ شاعری نیومده
تموم ریزه کاری طنزو فقط اون بلده
می گم که این کارا دیگه قدیمیه ،کپک زده
 من که دیگه رای نمی دم  
 می خوای بده ، می خوای نده
اگه بیان جوازمو دوباره حاضر بکنن
فیلمای توقیف شده مو پروانه صادر بکنن
دفترمو باز کنن و صدر دفاتر بکنن
کتابامو چاپ کنن اصلن منو ناشر بکنن
بهم بدن یه وام تبصره سه خارج از رده
 من که دیگه رای نمی دم  
 می خوای بده ، می خوای نده
اگه کرایه ور بیفته تاکسی مفتکی بشه
تو مترو واسه هر نفر یه واگن تکی بشه
دموکراسی جانشین سیستم زورکی بشه
اصن رییس جمهورمون آقای متکی بشه
بگن که این رفته و اون یکی روی کار اومده
من که دیگه رای نمی دم  
 می خوای بده ، می خوای نده
اگه بیان رو پشت بوم هر خونه دیش بذارن
مثل یه دولت قوی بیان و پا پیش بذارن
برا گوگوش و داریوش برنامه تو کیش بذارن
یا این که کنسرت قمیشی توی تجریش بذارن
امر به معروف نکنن که این خوبه یا اون بده
 من که دیگه رای نمی دم  
 می خوای بده ، می خوای نده
بگن که دختر پسرا با هم بیان با هم برن
هش روز هفته تو خونه پارتی و مهمونی بدن
برقصن و بخونن و بلمبونن ، بجنبونن
با هم دیگه خوش باشن و شوخی کنن تا می تونن
نوار ساسی گوش بدن یا بندری یا هایده
  من که دیگه رای نمی دم  
  می خوای بده ، می خوای نده
صب که می شه در بزنن مفتکی صبحونه بدن
یه کاسه کله پاچه با سنکگ شادونه بدن
بنزینو تو ظرفای بیس لیتری در خونه بدن
به کچلا کلا گیس و به مو دارا شونه بدن
امضا بدن وعده هاشون قلابی نیس صدی صده
من که دیگه رای نمی دم  
 می خوای بده ، می خوای نده
اگه بیان و تهرونو بدن به دست کارشناس
در اختیارش بذارن صد تا تریلی اسکناس
اونم بیاد عوض کنه سیستم شهرو از اساس
جوری که اشتبا کنن همه با شهر لاس وگاس
بازم می گم اینا همش حقه س و دوز و شعبده
 من که دیگه رای نمی دم  
 می خوای بده ، می خوای نده
بگن که دخترا بیان قلیون مفتی بکشن
تموم دختر پسرا به هم دیگه آب بپاشن
اون جوری دوس دارن ؟ بشن، این جوری دوس دارن؟ باشن
هیش کی نگه واه که چقد این جوونا تن لشن
به هم بدن اس ام اسای « پَ نَ پَ » یا « دِ نَ دِ »
 من که دیگه رای نمی دم  
 می خوای بده ، می خوای نده
اگه بگن هر کی می خواد اللی تللی کنه
هر کسی که می تونه کودتای مخملی کنه
یا بره درویش بشه و همش علی علی کنه
اصن بیاد به جای ما تکیه به صندلی کنه
از این به بعد وزیر می شه هر که کارو بلده
من که دیگه رای نمی دم 
 می خوای بده ، می خوای نده
به هر کی مستاجره یه خونه ی مجانی بدن
اثاثشم بدن ، تمومن انگلستانی بدن
فرشاشو انگلیسی نه ، اونارو کرمانی بدن
وسایل برقی شم از دم همه آلمانی بدن
بگن که خرت و پرتاشم از اونور آب اومده
من که دیگه رای نمی دم  
 می خوای بده ، می خوای نده
اگه سیاستمدارای متفاوت بسازن
زندونارو خراب کنن به جاش توالت بسازن
از صورت زندونیا یه دونه ماکت بسازن
بعد ، تو موزه ببرن ، یه غرفه ثابت بسازن
از اونا اسطوره بسازن این هوا و این قده
من که دیگه رای نمی دم  
می خوای بده ، می خوای نده
اگه بیان بگن حجابو بی خیالش بشین و 
یا دوباره نشون بدن بدون سانسور اوشینو 
کسی دیگه نگه کجا وایسا چه جوری بشین و 
کسی دیگه نگرده صندق عقبای ماشینو
بگن که آستین کوتا والا نداره مفسده
 من که دیگه رای نمی دم  
 می خوای بده ، می خوای نده
اگه سیاست یه طرف ، دین یه طرف، جدا بشه
سانسور و این مسخره بازیا  همه ش رها بشه
اگه تو هر محله ای چن تا کاباره وا بشه
کنار دریای خزر عین زمون شا بشه
تو هر کوچه پس کوچه جای هر سوپر یه میکده
من که دیگه رای نمی دم  
می خوای بده ، می خوای نده
اگه بیان بگن آقا هر چی تو می گی همونه
ماهی سه ملیون و دویس تومن بدیم به هر خونه؟
بنده بگم: پول چی چیه؟ ملا چرا فراوونه
این همه ملا برا چی ولو تو کل ایرونه؟
اونام بگن که جای ملا توی قم یا مشهده
من که دیگه رای نمی دم  
می خوای بده ، می خوای نده
اگه بگن هر کی می خواد لباس رنگی بپوشه
قرمز و سبز و صورتی ، پوست پلنگی بپوشه
بدون مانتو شلوار لوله تفنگی بپوشه
خب بره آزاده ، اصن دامن تنگی بپوشه
بگن تموم مشکلا از روسری و چارقده
من که دیگه رای نمی دم  
می خوای بده ، می خوای نده
اگه بیان طلا و نقره بگیرن هیکلمون
لیدی گاگا مجری بشه تو رادیو تلوزیون
یا این که باز دوباره « یک تومن » بشه قیمت نون
بگی : آقا چنده کوکا؟ جواب بده : چهار قرون
یه تومنی ، یه قّرونی، اصن می دونی چقده؟
من که دیگه رای نمی دم  
می خوای بده ، می خوای نده
چرا خجالت بکشم یا بکنم رودرواسی
تومن چیه ؟ قرون چیه؟ بت بگم حضرت عباسی
شیکر بشه یه عباسی ، روغن بشه دو عباسی
آدم پیرو راس راسی ، وا بدارن به رقاصی
حتا به اون هالو که شهر قصه رو خوب بلده
من که دیگه رای نمی دم  
می خوای بده ، می خوای نده

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید
telegram.me/NoToPrisonNoToExecution


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر