۱۳۹۵ اسفند ۲۱, شنبه

جمعبندی مختصری از وضعیت حقوق بشر در هفته اخیر

#حقوق_بشر #ایران - جمعبندی مختصری از وضعیت حقوق بشر در هفته اخیر 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام٫بر اساس اخبار منتشره در هفته اخیر٫ حداقل 12 زندانی با اتهامهای مواد مخدر و قتل اعدام شدند. از این تعداد دو نفر زن و بقیه مرد بودند. یکی از این زندانیان در زندان مراغه در ملاعام به دار آویخته شد. این زندانیان در زندانهای شهرهای همدان؛ساری؛ بویین زهرا در قزوین؛ رشت ؛ شاهرود و ارومیه اعدام شدند. 
همچنین عده ای از زندانیان از شهرهای شیروان و زندان دیزل آباد کرمانشاه جهت اعدام منتقل شدند که از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست. 
در اراک نیز یک زندانی به شش بار قصاص و۸ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

حداقل سه زندانی در زندان گوهردشت دست به خودکشی زدند. دو تن از آنان در سالن ۱۱ و دیگری در سالن ۱۰ این زندان بود. 
در خصوص قصاص در هفته جاری حکم قطع دست یک زندانی به اتهام سرقت در خوی صادر شد و در دیوان عالی کشور به تایید رسید.
در هفته اخیر حدود ۵۰ نفر به اتهامات مختلف بازداشت شدند. از این تعداد بیش از ۳۰ نفر در مهمانی در اهواز٫تعدادی فعال تلگرامی در رامهرمز و بقیه فعالین سیاسی یا فعالین در محیطهای مجازی در شهرهای اهواز و تبریز و تهران دستگیر شدند. 
در هفته گذشته تعدادی از فعالین آذربایجانی در شهرهای اهر٫مشکین شهر و اردبیل به دادگاه احضار شدند. اتهام اکثر آنها شرکت در تظاهرات در اعتراض به برنامه فیتیله صدا و سیما بود. 
همچنین در این هفته زندانی سیاسی مهدی فراحی‌شاندیز از زندان گوهردشت به زندان بوئین زهرا در استان قزوین تبعید شد. 

نکته مهم و قابل توجه اینکه این گزارش تنها بر اساس اخباری است که به ما رسیده و در فضای مجازی منتشر شده است و مطمئنا اعدامها و دستگیریهای دیگر در زندانهای ایران اتفاق افتاده که در اخبار منتشر نشده است.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر