۱۳۹۵ اسفند ۱۸, چهارشنبه

سوءاستفاده از زندانیان زندان زابل برای کشت علوفه و دامپروری در این زندان

#حقوق بشر #ایران -سوءاستفاده از زندانیان زندان زابل برای کشت علوفه و دامپروری در این زندان



بنا به گزارش کانون حقوق بشری  نه به زندان نه به اعدام؛ مسؤلان زندان زابل، محوطه وسیعی از این زندان را برای کشت انواع علوفه حیوانات اختصاص داده اند.
در این محوطه حیواناتی مانند گوسفند و شتر را برای چرا می برند.مازاد علوفه ها را هم زیر نظر یکی از پرسنل زندان به نام صابری به فروش رسانده و عایدات آن را بین خود تقسیم می کنند.
روشن است که در منطقه خشک و بی آب و علف زابل٫قیمت انواع علوفه بسیار گران است و عوامل زندان زابل از این کار پول زیادی را به جیب می زنند.این وضعیت در شرایطی است که زندانیان این زندان٫در دسته های ۲۴ یا ۲۸ نفره ٫در اتاقهای زندان بر روی هم انباشته شده اند. در محوطه بیرون زندان نیز هیچ خبری از زیبا سازی٫درختکاری  گل کاری وجود ندارد.
عده ای از زندانیان برای کشت و برداشت علوفه٫چوپانی ٫ تغذیه گوسفندان و یا بسته بندی و بارزدن علوفه و به فروش رساندن آنها به بیگاری گرفته می شوند.
البته این رسم ستمگرانه و بهره کشی از زندانیان از دوران رئیس قبلی زندان زابل به نام مهویدی به جا مانده است. او که اینک معاونت امورمالی!؟ اداره کل زندانهای سیستان و بلوچستان را برعهده دارد٫هنوز هم به روال سابق سهم خود از کلیه درآمدهای نامشروع در زندان زابل را دریافت می کند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر