۱۳۹۵ اسفند ۱۵, یکشنبه

گرسنگی زندانیان و اخاذی از آنها توسط مسئولین زندان

#حقوق بشر #ایران -گرسنگی زندانیان و اخاذی از آنها توسط مسئولین زندان



روز شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۵ گزارشات رسیده از زندان رجایی شهر حاکی از آن است مسئولان این زندان برخلاف آیین نامه های مصوب اجرایی نوع تغذیه زندان را با خواست میل خود تغییر داده و کیفیت غذاها به حدی رسیده است که قابل خوردن نیستند و از سویی دیگر برخی اقلام غذایی را به گونه ای عرضه می کنند که سود بیشتری عایدشان شود.
به گفته زندانیان نه تنها تغذیه زندان بسیار بی کیفیت و غیرقابل خوردن است بلکه مسئولان زندان از هر راه ممکنی سعی می کنند زندانیان را تحت فشار قرار داده و در خصوص تغذیه نیز تا جای ممکن برای سود بردن خود از زندانیان سوء استفاده می کنند.
وضعیت زندانیان به گونه ای است که یا مجبورند غذاهای بی کیفیت زندان را تحمل کرده و دم نزنند که البته برای استفاده از همان غذاهای توزیع شده به ناچار مجبورند که خودشان با انواع ادویه حداقل بوی بدغذاهایی که معمولا با سویاهای دامی پخت می شود را از بین برده و آنها را قابل خوردن کنند و برخی دیگر از زندانیان که شرایط بهتری دارند و توان خرید از فروشگاه زندان تا حدودی برایشان مقدور است باز هم تغذیه مناسبی نخواهند داشت چرا که فروشگاه زندان نیز با دستور مستقیم مسئولان آن هم برای سود بیشتر، بی کیفیت ترین اجناس را برای فروش می گذارد.
تمامی اجناس فروشگاه مذکور از برندهای بی کیفیت و کاملا گمنام هستند و درخصوص میوه و سبزیجات نیز نه تنها تازه نیستند بلکه کاملا دور ریختنی و قابل مصرب برای دام بوده و همین را هم با قیمت های چندین برابر بازار به فروش می رسانند و حداقل امید زندانیان به تهیه یک وعده غذای مناسب را از بین برده اند.
این وضعیت در زندان رجایی شهر در حالی روی می دهد که از سویی قوانین مصوب زندانها رسیدگی به وضعیت تغذیه مناسب زندان است و بر آن تأکید شده و از سوی دیگر بسیاری از زندانیان دچار بیماری های متعدد بوده و نیازمند درمان و تغذیه مناسب و گاها رژیم های غذایی هستند اما از مسئولان از طرفی راه درمان را برای آنها بسته اند و از طرف دیگر با شرایط موجود تغذیه مناسبی هم وجود ندارد.
به گفته منابع مطلع روز جاری در اقدامی تازه، مرغ بسته بندی که توسط عوامل زندان چهار تیکه شده واکثرأ بال و گردن و پوست مرغ بوده را در زندان با قیمت هر بسته کوچک هجده هزارو هشتصد تومان به زندانیانی که هیچ گزینۀ خرید دیگری ندارند به فروش رسانده اند این در حالی است که زندانیان با مسئول فروشگاه صحبت کردند که چرا این اشغال مرغ ها را دو برابرو نیم بازار می فروشید به رابط بند دوازده گفت این دستور رییس زندان محمد مردانی است که گفته مرغ درسته نیاورید!! این در صورتی است که مرغ درسته کیلویی هفت هزارو پانصد تومان است ولی چون باند مافیای زندان که در انحصار رئیس زندان محمد مردانی می باشد و از ان طریق سودی نمی برد فقط با یک شرکت ساختگی تبانی کرده و همان مرغ را چهار تیکه کرده و دو سه برابر می فروشند لازم به ذکر است در همۀ اقلام که به زندانیان می فروشند همین شگرد ها را بکار برده و خیلی از زندانیان از این گران فروشی که هیچ گونه نظارتی از طرف تعزیرات و... هم ندارد اعتراض و از خرید مرغ خودداری کرده اند.
مسئولان زندان با بستن روزنه های هوا، نصب دستگاه های پارازیت، ممانعت از رسیدگی های پزشکی و درمانی برای زندانیان و شرایط نگران کننده تغذیاه زندان به صورت هدفمند سعی در سرکوب و آزار و اذیت زندانیان دارند از این رو زندانیان این زندان از تمامی مراجع و سازمان های حقوق بشری خواهان توجه و پیگیری به این مسئله هستند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر