۱۳۹۵ اسفند ۲۸, شنبه

سروهای آزادی در دستان مادران، افتخار هر ایرانی

#حقوق_بشر #ایران -پیام نوروزی سیدهاشم خواستار 



آقای سیدهاشم خواستار فعال مدنی و مسئول کانون صنفی معلمان مشهد٫ در پیامی به مناسبت شروع سال ۹۵٫با درود بر مادران آزادی چنین می نویسد:

عکس سروهای آزادی در دستان مادران داغدیدهٔ وطن برای آزادی ایران را بر روی سفره ی هفت سین 96 خواهیم گذاشت.
اگر بگویم بشریت،بخاطر فداکاری و از جان گذشتگی انسانهایی که چه بسا نامی از آنها باقی نمانده به تمدنِ امروزی رسیده،متنی کلیشه ای،کُلی و برای خیلی ها شاید نامفهوم، دور از ذهن و ثقیل باشد،اما اجازه بدهید با داستانی کوتاه از تاریخ معاصر و پُرازاستبداد ایران، مسئله را بازگو و بیان کنم.
به ناصرالدین شاه خبر میدهند که تعداد 5 تا 6 نفرازمردم تهران شبها درمحلهٔ سنگلج، دور هم جمع شده و حرف از «اصلاحات حکومت» میزنند. ناصرالدین شاه دستور میدهد که آنها را نزد او ببرند.به آنها میگوید حقیقت دارد که شما شب ها جلسه گرفته و از اصلاحات حرف میزنید؟ آنها هم صادقانه میگویند بله قربان. ناصر الدین شاه دستور میدهد که آنها را زنده زنده به داخل چاهی که زمستان،برف ها را در آن می ریختند بیندازند وسپس از بالا 20 تا 30 تیر به داخل چاه شلیک و دستور میدهد که آشغال روی آنها بریزند.از زمان مرگ ناصرالدین شاه حدود 125 سال گذشته و اگرچه ایرانِ ما به آزادی و دموکراسی نرسیده ، اما از برکتِ سرداران و سروهای آزادی که جانشان را برای آزادی ایران داده اند به دست آوردهای بزرگی رسیده و حتی از برکت همین شهدای گمنام و شناخته شده ،باقیماندهٔ راه را ملت ایران با سربلندی و افتخار پیموده و به آزادی خواهد رسید...
درود میفرستم به مادران آزادی و با صدای بلند میگویم شما و فرزندانتان افتخار ملت ایران هستید.درود بر مادران و فرزندان شهیدتان که درآسمان تاریک ایران برای ملت نور افشانی کرده و راه رهایی را نشان میدهند.برگهای زرین تاریخ ایران را شما و فرزندان شهیدتان از هر قوم و قبیله و مذهبی که باشند، خواهند نوشت .

سید هاشم خواستار نماینده ی معلمان ایران

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر