۱۳۹۸ فروردین ۲۴, شنبه

انتقال منیره عربشاهی به زندان قرچک ورامین

منیره عربشاهی مادر یاسمن آریانی به زندان قرچک ورامین منتقل شد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، روز جمعه ۲۳ فروردین‌ماه ۹۸، منیره عربشاهی، مادر یاسمن آریانی طی تماس کوتاهی با خانواده از انتقال خود به زندان قرچک ورامین خبر داد. یاسمن آریانی که روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ماه ۹۸، توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شده بود، پس از اعزام به دادسرا به مکان نامعلومی منتقل شده است.  به پدر یاسمن آریانی گفته شده که وی نیز به زندان قرچک ورامین منتقل خواهد شد.
خانم منیره عربشاهی مادر یاسمن آریانی نیز که روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه پس از مراجعه به بازداشتگاه وزرا بازداشت شده بود، طی تماسی با خانواده از انتقال خود به زندان قرچک ورامین خبر داده است.
از دلایل بازداشت این دو شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست.
یاسمن آریانی، بازیگر تئاتر، پیش از این از توقیف نقش خود در تئاتر ملک و کنار گذاشته شدن خود توسط وزارت ارشاد خبر داده بود.
وی در تاریخ ۱۱ مردادماه ۹۷، همراه با حدود ۵۰ تن دیگر در جریان تظاهرات سراسری مردادماه در تهران، بازداشت و به زندان‌های تهران بزرگ و قرچک ورامین منتقل شده بودند. وی به همراه سایر زنان بازداشت شده در این پرونده اواخر مهرماه سال گذشته به بند زنان زندان اوین منتقل شده و توسط قاضی مقیسه به اتهام«اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

او در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۷ از زندان اوین آزاد شد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_اوین #زنان #قرچک_ورامین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر