۱۳۹۸ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

سه روز بازجویی از زندانیان عقیدتی سیاسی پس از انتقال ناگهانی

زندانیان عقیدتی -سیاسی زندان رجایی شهر به مدت سه روز در اداره آگاهی شاپور تحت بازجویی قرار داشتند. 



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام  زندانیان عقیدتی -سیاسی زندان رجایی شهر کرج انور خضری، داوود عبداللهی، قاسم آبسته و ایوب کریمی که روز شنبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸، به محل نامعلوم منتقل شده بودند، به زندان رجایی شهر بازگردانده شدند.
پیش از این گمان می شد که این چهار زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت جهت برگزاری دادگاه به زندان مهاباد منتقل شده اند. اینک روشن شده است که این زندانیان به مدت سه روز در اداره آگاهی شاپور تهران در بازداشتگاه انفرادی بوده و مورد بازجویی قرار گرفته اند. در پزشکی قانونی از این زندانیان آزمایش DNA گرفته شده و سپس به زندان رجایی شهر بازگردانده شده اند.
پس از مراجعه خانواده و وکلای زندانیان به شعبه دوم بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب مهاباد به آنان گفته شده که این چهار زندانی در آینده نزدیک جهت رسیدگی پرونده به مهاباد منتقل خواهند شد. همچنین امکان دادن نیابت به یکی از دادگاههای تهران یا کرج وجود دارد.
لازم به ذکر است که پرونده این زندانیان عقیدتی – سیاسی به اتهام ترور «عبدالرحیم تینا» امام جماعت مسجد خلفای راشدین شهرستان مهاباد، از سال ۸۸ تاکنون بلاتکلیف باقی مانده است.
این زندانیان اتهام شرکت در مبارزات قهرآمیز را رد کرده و گفته‌اند تنها به دلیل اعتقادات خود و فعالیت‌هایی همچون شرکت در جلسات و پخش مطالب مذهبی دستگیر شده‌اند. آنها مدعی هستند در هنگام بازجویی مورد شکنجه روحی و فیزیکی قرار گرفتند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_رجایی_شهر #زندانی_سیاسی #اهل_سنت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر