۱۳۹۸ اردیبهشت ۱, یکشنبه

انتقال ناگهانی انور خضری و سه تن از هم پرونده‌ای هایش به مکانی نامعلوم

روز شنبه ۳۱ فروردین ماه ۹۸، ساعت ۱۰ صبح زندانی عقیدتی - سیاسی انور خضری به همراه سه تن از هم پرونده‌ای هایش به اسامی داوود عبداللهی و ایوب کریمی و قاسم آبسته به صورت ناگهانی جهت انتقال به مکانی نامعلوم اعزام شدند.



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، به این زندانیان گفته شده بود که با تفکیک پرونده برحسب اتهامات وارده، به اتهام ترور «عبدالرحیم تینا» امام جماعت مسجد خلفای راشدین شهرستان مهاباد، جهت محاکمه به زندان مهاباد منتقل می شوند. اما هم اکنون از محل دقیق انتقال این سه زندانی اطلاعی در دست نیست.
گفتنی است که انور خضری سالیان است که با آسیبهای وارده به جمجمه سر و قفسه سینه در دوران بازجویی روبروست و از آن رنج می برد. وی از سال ۹۲جهت درمان و انجام مراحل درمانی و تکمیل آن درخواست اعزام به مراکز درمانی را داشته اما یا به عمد از اعزام او ممانعت شده و یا مدارک پزشکی او به شکلی مرموز ناپدید شده است. هفته گذشته رئیس بهداری از گرفتن مجوز و اعزام انور خضری به مراکز درمانی خبر داده بود که با انتقال ناگهانی دوباره پروسه درمان وی مجددا متوقف شد.
انور خضری از اهالی مهاباد در ۱۶ آذر سال ۱۳۸۸ بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفت. وی توسط قاضی مقیسه به اعدام محکوم و پس از مدتی حکم اعدامش نقض شد. وی در سال ۹۶ به ۱۰ سال زندان محکوم شد اما هم اکنون با باز شدن مجدد پرونده، وضعیت وی در بلاتکلیفی و هاله‌ای از ابهام فرورفته و نگرانی‌هایی را برانگیخته است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_رجایی_شهر #زندانی_سیاسی #اهل_سنت 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر