۱۳۹۸ اردیبهشت ۸, یکشنبه

هشدار و شکایت زندانیان عقیدتی سیاسی رجایی شهر به ایجاد سالن امن

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی زندان رجایی شهر (گوهردشت کرج) جهت هشدار و اعتراض به ایجاد یک سالن امن به قصد فشار مضاعف بر زندانیان اقدام به انتشار بیانیه ای کردند. زندانیان در بیانیه خود اعلام کردند که مسئولان زندان یک سالن مجهز به سیستمهای امنیتی و فاقد امکانات ایجاد کرده و زندانیان سیاسی و عقیدتی سیاسی را به این سالن منتقل می کنند تا فشارهای روحی و روانی مضاعف بر آنها وارد بیاورند.


متن بیانیه:

اعلام هشدار و شکایت نسبت به ایجاد یک سالن به نام سالن امن در زندان رجایی شهر 
طی دو ماه گذشته، مدیریت زندان رجایی شهر کرج با طرح ایجاد سالن امن باعث به مخاطره افتادن امنیت جانی و روحی و روانی زندانیان رجایی شهر مخصوصا زندانیان عقیدتی و سیاسی این زندان شده است.
هدف از ایجاد این سالن که مجهز به سیستمهای امنیتی فوق العاده سخت و فاقد امکانات لازم و ضروری برای سکونت میباشد، ایجاد فشارهای روحی و روانی مضاعف بر زندانیان و مخصوصا زندانیان سیاسی و زندانیان عقیدتی - سیاسی اهل سنت است که از شهرهای مختلف به آنجا تبعید شده اند.
طبق اعلام قبلی از طرف رئيس اندرزگاهها، هر زندانی که مرتکب کوچکترین خطا و خلافی بشود را به این سالن انتقال میدهند بدون آنکه اصل تفکیک جرایم را در نظر بگیرند و با این کار امنیت جانی و روحی و روانی تمامی زندانیان را به مخاطره می‌اندازند.
هدف اصلی از ایجاد این سالن خفه کردن صدای زندانیان سیاسی و عقیدتی سیاسی اهل سنت از سردادن اعتراض و دفاع از حق خود میباشد تا در خفا بتوانند هر بلایی که میخواهند سر آنها بیاورند.
زندانیان سیاسی و عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر توسط مسؤلین زندان تهدید شده اند در صورت وقوع هر نوع تخلفی از جمله فعالیت رسانه ای و یا پیگیری و شکایت و اعتراض نسبت به اقدامات غیر قانونی آنها، سالن مخوف امن در انتظار آنهاست.
در حقیقت هدف از ایجاد این سالن امن به نوعی دایر کردن نوعی رینگ خونین است تا با چراغ سبز مسولین زندان به زندانیان شرور و اراذل و اوباش، زندانیان سیاسی و عقیدتی را سرکوب کنند و امنیت جانی و سلامتی آنها را با انتقال بیماریهای خطرناک مثل ایدز و امثال آن از طریق این زندانیان آلوده به مخاطره بیندازند.
بنابراین ما جمعی از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت زندان رجایی شهر کرج، این اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی و نقض آشکار حقوق بشر توسط مدیریت زندان و لابی های پشت پرده اطلاعات را محکوم کرده و مراتب شکایت خود را به مراجع رسیدگی کننده ذی ربط داخلی و مجامع و نهادهای حقوقی و بین المللی اعلام میداریم و خواهان رسیدگی فوری و ممانعت از این اقدام وحشیانه میباشیم.

جمعی از زندانیان سیاسی – عقیدتی زندان رجایی شهر
هفتم اردیبهشت ۱۳۹۸

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_رجایی_شهر #گوهردشت #اهل_سنت #گوهردشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر