۱۳۹۸ فروردین ۱۵, پنجشنبه

اعتصاب خشک دو زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ

دو زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب خشک زده اند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام زندانیان سیاسی برزان محمدی و علیرضا شیرمحمد علی دست به اعتصاب غذای خشک زدند. 


این دو زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ از ۲۳ اسفندماه ۹۷ در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و شرایط وخیم بهداشتی و زیستی و نداشتن امنیت جانی در این زندان دست به اعتصاب غذا زده‌ و خواهان انتقال به زندان اوین شدند.
در حال حاضر پس از گذشت سه هفته از اعتصاب غذا، فشار این زندانیان به شدت افت کرده است و عوامل زندان پاسخی به خواسته های به حق ومشروع آنها نداده‌اند. از این رو آنان از امروز پنج‌شنبه ۱۵ فروردین ماه ۹۸ اعتصاب شان را به اعتصاب خشک تبدیل کردند.

شایان ذکر است که برزان محمدی در جریان اعتراضات سراسری مردادماه و علیرضا شیرمحمدی در تاریخ ۲۶ تیرماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت و پس از محاکمه به زندان تهران بزرگ منتقل شده بودند.
برزان محمدی ۴۱ ساله و اهل سروآباد کردستان در دادگاه بدوی از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال حبس تعزیری و علیرضا شیرمحمدی ۲۱ ساله و اهل محله نازی‌آباد تهران نیز از بابت اتهامات «توهین به مقدسات» «توهین به مقامات حکومتی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید

#اعتصاب_غذا
#زندان_تهران_بزرگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر