۱۳۹۸ فروردین ۲۶, دوشنبه

بازداشت گسترده مردم سیل زده در استان خوزستان با یورش مأموران امنیتی

بیش از ۲۵ تن از مردم اهواز بامداد امروز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه ۹۸ بازداشت شدند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ، صبح امروز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه، حداقل ۲۵ تن از شهروندان اهواز که برای کمک رسانی به شهروندان سیل زده اقدام کرده بودند، بازداشت و به محل نامعلوم منتقل شدند.


بر اساس گزارش شاهدین، این هموطنان پس از کمک به ایجاد سیلبند در منطقه ملاشیه مشغول استراحت و جمع آوری مواد غذایی برای کمک رسانی به سیل زدگان بودند که با یورش مأموران امنیتی محاصره و دستگیر شدند.
علت بازداشت این هموطنان و بازداشت شدگان روزهای گذشته این است که سپاه قصد دارد کمک و امداد رسانی و فعالیتهای دیگر مردمی را تحت کنترل خود در آورد.
این در حالی است که به دلیل بی اعتمادی مردم به ارگانهای غارتگر حکومتی، مردم خود اقدام به تشکیل شوراهای مردمی جهت کمک به سیل زدگان کرده‌اند. نهادهای حکومتی نیز با بی عملی هیچ اقدام جدی را برای حل مشکلات آوارگان سیل زده انجام نمی دهند.

اسامی برخی از بازداشت شدگان به این شرح است.
‏۱- رسول فرطوسی‏۲- ابراهیم بدوی ‏۳- امین سیلاوی‏۴- علی موسوی (البوگدیمی) ‏۵- حسن بیت اسحاق‏۶ -عماد حیدری‏۷-علی ناصری‏۸ -حاتم دحیمی‏ ۹- احمد بدوی‏ ۱۰-حسین حمودی ۱۱ -مهدی شریفی‏ ۱۲-قاسم تمیمی ۱۳-عارف صرخی ۱۴-فؤاد بدوی‏ ۱۵ – کاظم مروانی‏ ۱۶-محسن زویدات ۱۷-حبیب کروشات‏ ۱۸-مسعود حریزاوی ۱۹- ناجی السواری (معلم)‏۲۰-حیدر سیلاوی
شایان ذکر است که پس از سیل در استان خوزستان مأموران امنیتی روز شنبه ‍۱۷ فروردین ماه ۹۸ دو نفر از اهالی روستای گوریه از توابع شهرستان شعیبیه در شوشتر با اسامی احمد کعبی و یعقوب کعبی را به دلیل کمک به سیل زدگان بازداشت کردند.
همچنین روز شنبه ۲۴ فروردین ماه، ۵ تن از شهروندان کوی علوی اهواز به دلیل شرکت در تظاهرات مردم سیل‌زده، بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
بر اساس گزارش دیگری عصر روز شنبه ۲۴ فروردین ۹۸ نیروهای حشدالشعبی عراق با هماهنگی سپاه قدس به مناطق سیل زده و به بهانه کمک به سیل زدگان از مرز دهلران وارد شهر دهلران شدند. گزارش ها حاکی از آن است که امروز یکشنبه ۲۵ فروردین ماه نیز تعداد زیادی ماشین نظامی از سمت رامهرمز و بندر ماهشهر برای سرکوب مردم به سوی اهواز گسیل شدند.
نیروهای سپاه، بسیج و پلیس در شهرهای استان خوزستان به جای کمک به سیل زدگان مانور نظامی به راه انداخته اند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #سیل #اهواز #سپاه_عامل_سیل #بازداشت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر