۱۳۹۸ اردیبهشت ۷, شنبه

مجید اسدی به مناسبت روز کارگر

مجید اسدی به مناسبت روز کارگر: معجزه عصر همبستگی در میدان عمل جمعی

دانشجو و زندانی سیاسی زندان رجایی شهر (گوهردشت کرج) پیام در گرامیداشت روز کارگر فرستاد. این پیام به دست کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام رسیده است.


مجید اسدی در بیانیه خود پس از برشمردن درد مردم ایران که آن را زدن حرامی به قافله نامیده است، مردم را دعوت می کند به اینکه: «در آستانه روز جهانی کارگر و روز معلم (که به مناسبت شهادت دکتر خانعلی توسط رژیم پهلوی، معنای نمادین خود را در میان معلمان ایران پیدا کرده است)، بگذاریم روح همدردی و اعتراض در میان‌مان گل دهد و جان بگیرد. صنوف اعتراض به وضع ضد انسانی موجود را مستحکم تر کنیم. معجزه در این عصر، تنها با همبستگی در میدان عمل جمعی رخ خواهد داد.»
متن پیام:

پیام مجید اسدی به مناسبت روز کارگر

دولت اضافه دستمزد کارگران را برای سال ۹۸ ،۴۰۰ هزار اعلام نمود که طبق آمارهای رسمی، نزدیک به یک چهارم میزان خط فقر مطلق میباشد. اقدام یک جانبه ای که به سیاق ۴ دهه گذشته و بدون حضور نمایندگان واقعی کارگران صورت گرفت.
در الیگارشی ثروت و نظامی گری، طبقات، اصناف و اقشار اجتماعی و نمایندگان واقعی آنان، وجودشان برای رژیم همواره سوژه غارت و استثمار و بردگی است. در حالی که قدرت خرید کالاهای مصرفی خانوار ایرانی نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ در صد افت کرده است و بعبارتی بطور متوسط، هر ایرانی بیش از ۵۰ در صد به فقرش افزوده شده. این اضافه دستمزد، البته که از سر مردم خواهی و عدالت گستری نمیتواند باشد بلکه حفظ امنیت نظام را مطمح نظر دارد. وگرنه چطور است که کارگران و معلمان معترض به شرایط صنفی کار و زندگی شان پی در پی زندانی می شوند، تشکلهای مستقل صنفی ممنوع و غیر قانونی است و حق اعتراض هم به محاق سرکوب و زندان برده میشود؟ این است بزرگترین مردمسالاری غرب آسیا، جایی که در آن زندانی سیاسی وجود ندارد!
سود خالص بنگاههای خصولتی و رانتی متعلق به وابستگان بزرگ اشرافیت حاکم که منابع سرزمینی متعلق به مردم را غارت میکنند، بیش از سه برابر بودجه آموزش و پرورش است! ابعاد نجومی چپاول و دزدی های سیستماتیک دیگر به حدی است که گویا حرامی به قافله زده است.تداوم این شرایط وخیم و اسف بار اجتماعی از یک سال گذشته تاکنون،الگوی طبقاتی جامعه را به سرعت دستخوش تغییر میکند و جامعه به سوی تقسیم بندی دو قطبی غنی و فقیر پیش خواهد رفت. توکویل میگوید: «در اجتماعی که پیوندهای خانوادگی، کاستی، طبقاتی و اخوتهای صنفی در آن از بین رفته باشد، مردم بسیار آمادگی دارند که تنها به منافع شخصی شان بیندیشند و بر وفق یک فردگرایی بسیار محدود تنها در اندیشه خود باشند و هیچ دلبستگی به خیر همگانی از خود نشان ندهند.
رژیم خودکامه، نه تنها با چنین گرایش های فرد پرستانه مقابله نمیکند، بلکه به آنها پر و بال میدهد و بدینسان، حکومت شوندگان را از هرگونه احساس همبستگی و وابستگی متقابل محروم میسازد. رژیم خودکامه میتواند یک گام پیش تر نهد و این سردی را به یخ زدگی مبدل سازد.
آری،این سردی و یخ زدگی همان تهدیدی است که در اوضاع جاری در کمین یکایک ماست. درد مشترک، هم دردهای مشترک میخواهد تا راه درمان را بیابد. 
در آستانه روز جهانی کارگر و روز معلم (که به مناسبت شهادت دکتر خانعلی توسط رژیم پهلوی، معنای نمادین خود را در میان معلمان ایران پیدا کرده است)، بگذاریم روح همدردی و اعتراض در میان‌مان گل دهد و جان بگیرد. صنوف اعتراض به وضع ضد انسانی موجود را مستحکم تر کنیم. معجزه در این عصر، تنها با همبستگی در میدان عمل جمعی رخ خواهد داد.

زندانی سیاسی مجید اسدی
زندان گوهردشت
اردیبهشت ۹۸
اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #مجید_اسدی  #زندانی_سیاسی #روز_جهانی_کارگر 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر