۱۳۹۸ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

انتقال ابراهیم صدیق همدانی و دو فرزندش به زندان ارومیه پس از دو ماه بازجویی

ابراهیم صدیق همدانی و دو فرزندش پس از دو ماه بازجویی  به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند. 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام ابراهیم صدیق همدانی شهروند اهل ارومیه به همراه پسر و دخترش که در اسفندماه ۹۷ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند پس از دو ماه بازجویی، روز سه شنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۸ به زندان مرکزی ارومیه منتقل شدند.
آقای صدیق همدانی به همراه پسرش سالار صدیق همدانی و دخترش در تاریخ ۴ اسفند ماه ۹۷ بازداشت شده بودند. بازداشت این سه عضو یک خانواده در ارتباط با همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام صورت گرفته است.
روز گذشته ابراهیم و سالار صدیق همدانی ابتدا به بند ۳-۴ عمومی زندان ارومیه و پس از اعتراض به این موضوع به بند سیاسی این زندان منتقل شده‌اند. دختر آقای صدیق نیز به بند زنان این زندان منتقل شده است.
بر اساس گزارشات، ابراهیم صدیق همدانی پیش از این نیز در سال ۸۴ به دلیل اتهام همکاری با سازمان مورد اشاره بازداشت و به ۶ سال حبس محکوم شد. وی پس از تحمل دو سال حبس به صورت مشروط آزاد شده بود.

شایان ذکر است که این دستگیر‌ی‌ها در راستای همان خبرسازی‌های دستگاه قضاییه مبنی بر بازداشت‌های گسترده در شهرهای مختلف صورت گرفته است که برای بوجود آوردن فضای ارعاب و وحشت در میان مردم بوده است.
از آنجایی که اعتراضات مردم و جوانان علیه نظام حاکم در شهرها و استان‌های مختلف رو به گسترش است، مأموران ولی فقیه بیش از همیشه وحشت زده هستند و در هراس از خشم مردم سیل‌زده که همه هست و نیست خود را به خاطر سیاست‌های فاسد نظام ولایت فقیه از دست داده اند دست به بگیر و ببند در شهرهای مختلف زده تا از این طریق فضای رعب و وحشت بوجود بیاورند و به خیال خودشان صدای اعتراض مردم را از این طریق پایین بیاورند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_ارومیه #زندانی_سیاسی #پدر #بازجویی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر