۱۳۹۸ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

تبعید مجدد رحمان عساکره به زندان قوچان

زندانی سیاسی رحمان عساكره برای بار دوم از زندان مسجد سلیمان به زندان قوچان تبعيد شد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، رحمان عساکره فارغ‌التحصیل رشته شیمی اهل رامشیر در اسفند ۸۹ همراه با تعدادی از اعضای مؤسسه فرهنگی حوار توسط اداره اطلاعات بازداشت شد. 
وی با اتهامهای «محاربه با خدا، افساد فی‌الارض، اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» در شعبه 2 دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضی سید محمد باقر موسوی محاکمه شد. با وجود اینکه رحمان عساکره اتهامات انتسابی را رد کرده بود، قاضی موسی وی را به ۲۰ سال زندان و تبعید به زندان قوچان محکوم کرد. این حکم در تیرماه ۹۱ به رحمان عساکره ابلاغ شد.
رحمان عساکره ۹ سال گذشته را در زندانهای مرکزی مشهد، زندان قوچان و زندان مسجد سلیمان در تبعید به سر برده است. اما به دلیل اعتراض به برخوردهای ضدانسانی مسئولان زندان مسجد سلیمان و دفاع از حق زندانیان مجددا به زندان قوچان تبعید شده است.
این زندانی سیاسی عرب اهوازی از بیماری های گوارشی، کلسترول و فشار خون بالا رنج می برد و نیاز به درمان دارد. تبعید این زندانی سیاسی به زندان قوچان باعث ایجاد برای خانواده وی شده است. چرا که به دلیل دوری راه توان حل مشکلات اقتصادی و تردد به این زندان و دیدار فرزندشان را ندارند.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندانی_سیاسی #زندان_قوچان #تبعید #مسجد_سلیمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر