۱۳۹۸ فروردین ۱۹, دوشنبه

ممنوع الملاقات شدن آتنا دائمی به علت نامعلوم

مسئولان زندان اوین زندانی سیاسی آتنا دائمی را ممنوع الملاقات کردند. 


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، روز یکشنبه ۱۸ فروردین ماه ۹۸، به خانواده زندانی سیاسی آتنا دائمی که از راه دور برای دیدار با فرزندشان به درب زندان اوین مراجعه کرده بودند گفته شد که وی ممنوع الملاقات است و به آنها اجازه ملاقات داده نشد. 
پس از اعتراض و مراجعه خانواده به مسئولان سالن ملاقات به آنها هیچ توضیحی داده نشده است. گفته می شود چهارمحالی رئیس زندان اوین عامل ممنوع الملاقات بودن آتنا دائمی است. این اولین ملاقات خانواده آتنا با وی در سال نو بوده است. 
آتنا دائمی، فعال مدنی و فعال حقوق کودکان، در ۲۹ مهر ماه سال ۹۳ بازداشت شد. آتنا در تاریخ ۲۳ اسفند ۹۳ در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد. او به دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت‌آمیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی‌، توهین به خامنه ای، اختفای ادله جرم به ۱۴ سال زندان محکوم شد. 
آتنا دائمی پس از شانزده ماه بازداشت در تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه ۹۴ از بند زنان زندان اوین آزاد شد. سپس حکم او به ۷ سال تقلیل یافت. روز۶ آذر ۹۵، او را با خشونت و تهدید برای تحمل ۷ سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.
آتنا دائمی در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ تا ۱۰ خرداد ماه ۹۶ به مدّت ۵۴ روز در اعتراض به محکومیت خواهرانش در اعتصاب غذا بود.
او دچار سردردهای شدید و عصبی است. آتنا پس از اعتصاب غذا با بی حسی فک و صورت و مشکلات عصبی روبرو شد و در معرض تهدید بیماری ام اس قرار گرفت.
در بهمن ماه ۹۶ وی و زندانی سیاسی گلرخ ابراهیمی ایرایی با خشونت به زندان قرچک ورامین منتقل و پس از اصرار بر بازگشت به زندان اوین با اعتصاب غذا، این دو زندانی سیاسی در اردیبهشت ۹۷ به زندان اوین بازگردانده شدند. 

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#زندانی_سیاسی #زنان #آتنا_دائمی #زندان_اوین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر