۱۳۹۷ آذر ۱۰, شنبه

اعدام حسین اسماعیل پور در زندان لاکان رشت - فیلم

حسین اسماعیل‌پور که یک روحانی سرشناس را به دلیل تعدی به قتل رسانده بود اعدام شد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، صبح امروز شنبه ۱۰ آذر ماه، حسین اسماعیل پور به اتهام قتل یک آخوند حکومتی اعدام شد. 
حسین اسماعیل‌پور، از سن ۱۴ سالگی در حوزه علمیه رودسر درس علوم دینی میخواند و در نوجوانی بارها مورد تعدی یک روحانی سرشناس به نام فخری لنگرودی قرار گرفته بود. او در سن ۲۰ سالگی به همراه دو تن از دوستانش فخری لنگرودی را به قتل رساند.

فخری لنگرودی (مقتول) مشاور در انتخابات ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۲ جانشین ستاد انتخاباتی محسن رضایی در گیلان و مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این استان بود. خانواده فخری لنگرودی پیش از این مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون دیه از خانواده اسماعیل پور خواسته بودند. برادر فخری لنگرودی به نام نعمت فخری به عنوان شاکی پرونده حکم حسین اسماعیل‌پور را اجرا کرد. او نماینده خامنه ای در فناوری و اطلاعات سپاه پاسداران است و به همین دلیل مسئله تعدی به مقتول مورد توجه دادگاه واقع نشد.
پدر این جوان در خصوص نحوه برخورد دادگاه به مسئله تعدی آخوند فخری لنگرودی به پسرش به سازمان حقوق بشر ایران گفته بود: "نتوانستیم در دادگاه چیزی را ثابت کنیم چون مقتول روحانی بود و خانواده وی روابط زیادی داشتند. همه چیز به نفع آنها بود، به حرف ما زیاد گوش نمی‌کردند. هرچه بود و نبود، آن‌ور بود. تمام امتیازات و روابط، همه چیز با آنها بود. ما هر کاری که می‌خواستیم انجام دهیم، به در بسته می‌خوردیم. نهایتا ظرف سه یا چهار ماه، آقای کاشانی قاضی پرونده حکم را صادر کرد. در صورتی که وکیل می‌گفت حداقل ما دو سال باید بیاییم و برویم تا حکم صادر شود. ولی ظرف سه یا چهار ماه حکم صادر شد و بعد از مدتی نامه آمد که دیوان هم تایید کرده است".
درتیر ماه سال جاری نیز، حسین اسماعیل‌پور جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود ولی موفق شد از شکات پرونده مهلت بگیرد.
در این پرونده یکی از متهمین به حبس ابد و دیگر تبرئه شد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_لاکان_رشت #نه_به_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر