۱۳۹۷ آذر ۲۰, سه‌شنبه

نامه سرگشاده یک جوان معلول از معترضان بازداشتی در دی ماه ۸۸

 
زندانی سیاسی شایان شیرزاد که در اعتراض به گرانی و تورم در جریان اعتراضات سال ۹۶ بازداشت شده بود با نوشتن نامه ای سرگشاده، از درد و رنجی که در سالهای قبل از زندان متحمل شده می نویسد. توجه شما به نامه وی که توسط کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، منتشر شده جلب می‌کنیم. شایان شیرزاد هم اکنون در زندان مرکزی کرج محبوس است.



سرنوشت من چیست؟ چه کسی جوابگوی یک فرد معلول در جامعه است؟

من شایان شیرزاد سیبونی متولد ۲۲ خرداد سال ۱۳۶۴ هستم. من در سال ۱۳۸۱در اثر حادثه پای راستم را از دست دادم و قطع عضو هستم. دقیقا از همان تاریخ تاکنون یعنی ۱۷ سال است به دنبال شغلی بخور و نمیر به صورت ثابت بودم. به هر مرکز و نهادی که فکرش را بکنید سر زدم از نهاد ریاست جمهوری دوره احمدی نژاد گرفته تا بیت رهبری ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی تهران کمیته امداد و مجلس شورای اسلامی واقع در بهارستان و سازمان بهزیستی کل کشور و ... 
به همه این آدرسها شاید سالی ۲ تا ۳ بار سر می زدم. ولی متاسفانه هیچکس به فکر یک معلول جامعه نبود. به دلیل همین حادثه و بیکاری از همسرم جدا شدم. دخترم را از دست دادم. من در حالیکه پای راستم قطع شده بود،  برای کار به کلان شهرها آواره شدم. مدتی در شهر مشهد، مدتی در اصفهان و مدتی در منطقه صنعتی جاجرود تهران در شرکت هایی قراردادی مشغول به کار شدم. در نهایت پس از پایان قرارداد و در برخی موارد به دلیل معلولیتم از کار بیکار می شدم و مجددا دنبال کار بودم. این رویه سالهای سال روال زندگی من بود و متاسفانه هیچگاه نتوانستم زندگی آرام و پایداری داشته باشم. واقعا سهم من از این مملکت چیست. سهم من از این وعده های دولت چیست؟ چرا من باید با یک پای مصنوعی ۱۷ سال از عمرم را به دنبال یک شغل ثابت باشم. مدت زمانی که اگر در شرکتی معمولی استخدام شده بودم و از وزارت کار حقوق می گرفتم و بیمه شده بودم به دلیل نقص عضوم حتما تا الان بازنشسته شده بودم یا حداقل سالهای آخر کاری ام بود. 
درنهایت هم در دی ماه سال گذشته وقتی به گرانی و تورم و بیکاری و اینهمه فساد و ... اعتراض می کردم به جرم تخریب اموال دولتی دستگیر شده و سه سال حبس گرفتم. 
این پایانی تلخ برای من بود. ولی ناامید نیستم و تا نفس دارم برای رسیدن به آزادی می جنگم و به کمک دوستانم از همینجا که زندان مرکزی کرج است فریاد آزادی سر می دهیم. 

به امید آزادی مردم ایران 
آذر ۹۳

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_مرکزی_کرج #تظاهرات_سراسری #معلول

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر