۱۳۹۷ آذر ۱۵, پنجشنبه

ناپدید شدن کولبران پس از حمله نیروی انتظامی

دو کولبر مهابادی با اسامی مسعود شیخه و رحیم شیخه بیش از یک هفته است که ناپدید شده اند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، پس از حمله وحشیانه نیروی انتظامی یه یک کاروان ۲۰ نفره از کولبران زحمتکش، حدود ۲۰ تن از کولبران ناپدید شده اند. کولبران از مرز سردشت به سمت مهاباد می رفتند. آخرین خبری که خانواده ها از کولبران دارند این است که تمام اسبهای کولبران توسط نیروهای انتظامی کشته شده و چند تن از کولبران زخمی شده اند.
خانواده های این کولبران با وجود مراجعه به بیمارستانها، مراکز نظامی و اطلاعات مهاباد و سردشت از عزیزانشان اطلاعی به دست نیاورده اند. 
خانواده های مسعود و رحیم شیخه حتی به پزشکی قانونی نیز مراجعه کردند. اما هیچ ارگانی پاسخگوی ایشان نیست و خبری از فرزندانشان نگرفتند. لازم به ذکر است که مسعود شیخه برادر زندانی عقیدتی سیاسی اهل سنت کامران شیخه و رحیم شیخه پسرعموی اوست. کامران شیخه هم اکنون در سالن ۲۱ بند ۷ زندان رجایی شهر محبوس است. 
کولبران شهروندان کرد هستند که برای سیر کردن شکم خانواده خود با سختی بسیار کولبری پیشه کرده اند. اما با حملات ناجوانمردانه و وحشیانه نیروهای حکومتی جان خود را از دست می دهند. کولبران نان خانواده خود را با قیمت خون خود تهیه می کنند. 
عکس مربوط به مسعود شیخه است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #کولبر  #مهاباد #سردشت #نیروی_انتظامی  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر