۱۳۹۷ آذر ۲۱, چهارشنبه

مرگ وحید صیادی نصیری بر اثر اعتصاب غذا در زندان لنگرود قم

 براساس اخبار منتشر شده به نقل از خانواده، زندانی سیاسی وحید صیادی نصیری، این زندانی روز چهارشنبه ۲۱ آذر ماه پس از ۶۰ روز اعتصاب غذا، در بیمارستان بهشتی قم جان باخت.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، خبرها حاکی از آن است که به دلیل اعتصاب غذای طولانی دستگاه گوارشی او قادر به جذب آب نبوده و بدلیل عدم رسیدگی به خواستها و مطالبات این زندانی توسط کارگزاران زندان، وی جان خود را از دست داد.
وحید صیادی نصیری زندانی سیاسی از ۲۱ مهرماه سال ۹۷ در زندان لنگرود قم  بدلیل عدم رسیدگی به خواسته های به حق خود و عدم رعایت اصول تفکیک جرائم و دسترسی به دادرسی عادلانه در اعتصاب غذا بسر می‌برد. خواسته او بازگشت به زندان اوین بود. 
وحید صیادی نصیری فعال سیاسی از روز شنبه ۱۴ مهر ماه ۹۷ به زندان لنگرود قم منتقل و در این زندان به بند متهمان مواد مخدر و در بین افرادی که اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند نگهداری می شد.
او که به تازگی از حبس آزاد شده بود، اول مردادماه امسال توسط اطلاعات قم بازداشت شد و پس از یک هفته به زندان ساحلی قم منتقل گردید. دادگاه وی بدون اجازه حضور وکیل منتخب وی در ۲۴ شهریورماه در شعبه یک دادگاه انقلاب برگزار شد.
این فعال سیاسی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه‌ای به چهار سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده بود.
آقای نصیری در تاریخ ۱۴ مهر ماه به زندان لنگرود قم منتقل شد. اندکی بعد در تاریخ ۲۴ مهرماه این زندانی به دادگاه کیفری قم منتقل شد و به او اطلاع داده شد که در خصوص اتهام توهین به مقدسات پرونده جدیدی برای این فعال سیاسی باز شده است.
اعتصاب غذای وی که از تاریخ ۲۱ مهرماه آغاز شده بود به اعتصاب خشک تبدیل شد و دستگاه گوارش وی آسیب جدی دید که نیاز به رسیدگیهای پزشکی فوری داشت.
بی توجهی مسئولین زندان به وضعیت سلامتی این زندانی نهایتا به وخامت حال عمومی او منتهی شد. این زندانی بصورت اورژانس روز سه شنبه۲۰ آذر ماه به بیمارستان بهشتی شهر قم منتقل شد اما وخامت حالش موجب مرگ وی گردید.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_لنگرود_قم #وحید_صیادی_نصیری #زندانی_سیاسی #مرگ  #اعتصاب_غذا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر