۱۳۹۷ آذر ۳۰, جمعه

نگرانی از وضعیت شیراحمد شیرانی پس از انتقال ناگهانی به مکان نامعلوم

زندانی سیاسی بلوچ شیراحمد شیرانی به طور ناگهانی احضار و به مکان نامعلوم منتقل شد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۸ آذر ماه، زندانی سیاسی بلوچ که به صورت تبعید در زندان اردبیل محبوس است، به طور ناگهانی احضار و به مکان نامعلومی منتقل شد. از علت انتقال وی و از شرایط او هنوز اطلاعی در دست نیست.
انتقال این زندانی سیاسی در حالیکه هفته پیش زندانی سیاسی دیگر بلوچ محمدصابر ملک رئیسی نیز به همین شکل به محلی نامعلوم منتقل شده، نگرانی از شرایط و ظن فشار و شکنجه در مورد این دو زندانی را بالا می برد. محمدصابر ملک رئیسی از روز ۲۱ آذر ماه به خارج بند منتقل شده و تاکنون از وضعیت او اطلاعی نیست.
زندان مرکزی اردبیل یکی از بدنام ترین زندانهای ایران در خصوص شکنجه های غیرانسانی چون نگه داشتن زندانی تا صبح در سرما، ضرب و شتم های طولانی است.
چندی پیش یک زندانی عادی در زندان مرکزی اردبیل پس از بازگشت از تنبیه به دلیل نامعلوم جان داد.
شیر احمد شیرانی فرزند چاکر متولد سی ام شهریور ۱۳۶۲، مجرد، اهل زاهدان و ساکن تهران، از هموطنان اهل سنت است. شیراحمد شیرانی در تاریخ خرداد ۷۹ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شد. علت بازداشت او فعالیت و عضویت در سازمان مقاومت مردمی ایران و اقدام علیه امنیت کشور ذکر شد. وی پس از بازداشت به مدت ۲ سال در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد بازجویی و شکنجه قرار داشته و سرانجام به ۲۲ سال زندان و تبعید محکوم شده است.
شیراحمد شیرانی در تیر ماه ۹۱ از زندان زاهدان به زندان گرمه اردبیل، سپس زندان مشکین شهر و در نهایت در بهمن ۹۴ به زندان مرکزی اردبیل تبعید شد.  
علی پژگل، نور احمد حسن زهی، عبدالکریم شه بخش، ماهر کعبی، شیراحمد شیرانی و محمد صابر ملک رئیسی از جمله زندانیان سیاسی محبوس در زندان اردبیل هستند.

اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #اردبیل  #زندانی_سیاسی_تبعیدی #زندان_اردبیل #صابر_ملک_رئیسی #شیراحمد_شیرانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر