۱۳۹۷ آذر ۲۵, یکشنبه

بازداشت علی باقری از افشاکنندگان قتل وحید حیدری جهت تحمل زندان

فعال مدنی علی باقری جهت تحمل زندان بازداشت شد.
به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، امروز ۲۵ آذر ما۹۷، آقای علی باقری از فعالان مدنی و معترضان دی ماه ۹۶ برای دریافت حکم خود به شعبه اول دادگاه انقلاب اراک مراجعه کرد. ولی در آنجا توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و جهت تحمل حکم به زندان اراک منتقل شد.


آقای علی باقری از معترضان دی ماه ۹۶ و افشاکنندگان قتل وحید حیدری در بازداشتگاه اراک بود. وی در سال گذشته همراه با آقایان محمد نجفی، عباس صفری، بهزاد علی بخشی، مسعود عاجلو و تعدادی دیگر بازداشت شده بودند. آقای علی باقری در دادگاه انقلاب اراک به ۱۳ سال و نیم زندان محکوم شده است. 
در آذر ماه ۹۷،آقایان محمد نجفی و علی باقری با اتهام کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با رسانه‌های خارجی، تبلیغ علیه نظام و توهین به خامنه ای به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
علی باقری روز دوشنبه ۲۵دی۱۳۹۶، بازداشت و در ۲۴ اسفند ۹۶ با وثیقه آزاد شده بود.
علی باقری و یازده تن از فعالان مدنی اراک پس از افشاگری در خصوص فوت وحید حیدری یکی از معترضان خیابانی دی‌ماه که در اراک بازداشت و در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ اراک درگذشت، بازداشت شده بود.
وحید حیدری یکی از معترضان تظاهرات سراسری دی‌ ماه ۹۶ در اراک بود که پس از بازداشت، در بازداشتگاه کلانتری ۱۲ اراک زیر شکنجه جان خود را از دست داد. مسئولان قضایی اعلام کرده بودند که وی مواد فروش بوده و  بر اثر خودکشی فوت کرده است. اما بر اساس افشاگری‌های این فعالان مدنی مشخص شد که وی در بازداشتگاه اراک کشته شده و مواد فروش نبوده است.


اخبار زندان و زندانیان را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان #وحید_حیدری  #محمد_نجفی #اراک #عباس_صفری #بهزاد_علی_بخشی #قتل #علی_باقری

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر