۱۳۹۷ آذر ۱۴, چهارشنبه

قطع تماس زندانیان سیاسی اردبیل، تنبیه اعتراض به وجود زندانی مبتلا به هپاتیت


مسئولان زندان مرکزی اردبیل پس از اعتراض زندانیان سیاسی تبعیدی به حضور زندانی مبتلا به هپاتیت تماسهای تلفنی این بند را قطع کردند.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، یکی از زندانیان جرائم عادی مبتلا به بیماری هپاتیت ماههاست که به بند ۷ زندانیان سیاسی زندان مرکزی اردبیل منتقل شده است. مسئولان زندان تا یک هفته پیش این موضوع را به زندانیان نگفته و آنها را در معرض ابتلاء به این بیماری قرار دادند. زندانیان سیاسی این زندان که همگی تبعیدی هستند، به این امر اعتراض کرده و خواهان بیرون بردن این زندانی شدند. همچنین خانواده های زندانیان سیاسی با تماس تلفنی خواهان رسیدگی به این امر شدند. اما مسئولان زندان مرکزی اردبیل به جای انتقال این زندانی، جهت سرپوش گذاشتن بر کار خود اقدام به قطع تماس تلفنی زندانیان سیاسی تبعیدی کردند. مسئولان زندان با توهین و فحاشی به زندانیان و خانواده های آنها قصد سرکوب و به سکوت کشاندن آنها را دارند.
زندانیان سیاسی تبعیدی در این زندان از جمله زندانیان سیاسی بلوچ محمدصابر ملک رئیسی، شیراحمد شیرانی، علی پژگل، عبدالکریم شه بخش و نور احمد حسن زهی و زندانی سیاسی اهوازی ماهر کعبی هستند. خانواده های ایشان برای دیدار آنها مجبورند هزاران کیلومتر مسافت طی‌کنند تا اجازه ۲۰ دقیقه ملاقات آنهم در حضور مأموران حفاظت زندان را کسب کنند. 

بند ۷ زندان مرکزی اردبیل دارای یک اتاق ۴متر در ۴ متر و شبیه قرنطینه و انباری است. یک هواخوری کوچک ۹ در ۹ متری دارد که سقف آن را نیز با توری فلزی پوشانده و با زدن حصار توری مانند از بالا بند ۷ را شبیه به قفس کرده اند. سوراخهای این حصار مربعهای ۴ سانتی دارد و کل محوطه بند را فراگرفته است. با این شرایط بطور خاص در پاییز و زمستان زندانیان این بند از نور آفتاب بی بهره هستند. این شرایط و فضای تنگ و ازدحام زندانیان امکان ابتلای به بیماری را بالا می برد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #هپاتیت #زندان_مرکزی_اردبیل #زندانی_سیاسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر