۱۳۹۷ آذر ۲۱, چهارشنبه

دستگیری بهنام ابراهیم زاده

بر اساس خبر دریافتی، ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه چهارشنبه ۲۱ آذر ماه، بهنام ابراهیم توسط ماموران اداره اطلاعات تهران در منزل خودش دستگیر شد.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، طبق گفته‌ی رحمان ابراهیم‌زاده پدر این فعال کارگری شش نفر مامور که پنج نفر آنان مرد و یکی دیگر زن بود،  بدون اطلاع قبلی وارد خانه بهنام ابراهیم زاده شده و ضمن دستگیری ایشان، لوازم شخصی از جمله لب و تاب وی را با خود بردند.
بهنام ابراهیم زاده تاریخ ۲۶ مردادماه توسط نیروهای امنیتی در اطراف کرمانشاه بازداشت و در تاریخ ۲۰ شهریورماه با تودیع وثیقه ۴۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت تا زمان پایان دادرسی آزاد شده بود. وی طی تماس تلفنی برای روز دوشنبه ۵ آذرماه جهت رسیدگی به اتهامات مطروحه به دادگاه انقلاب دالاهو احضار شده بود.
پس از بازداشت و در زمان بازپرسی در دالاهو اتهام «تبلیغ علیه نظام» به آقای ابراهیم زاده تفهیم شد. مصادیق این اتهام انتشار اخبار مربوط به وضعیت نامناسب زلزله زدگان سرپل ذهاب عنوان شد
روز چهارشنبه ۲۱ آذر ماه، آقای ابراهیم زاده امروز بصورت غیررسمی از محکومیت خود به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری از بابت این پرونده مطلع و در همین روز بازداشت شد.
بهنام ابراهیم‌زاده متولد ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است که از سال ۸۷ تاکنون بارها در بازداشت و حبس بوده است. وی در اردیبهشت ماه سال گذشته پایان دوران محکومیت ۷ ساله از زندان رجایی شهر آزاد شد.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #کرمانشاه #زندان #بهنام_ابراهیم‌زاده #زلزله_زده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر