۱۳۹۷ دی ۳, دوشنبه

برگزاری دادگاه هوشنگ رضایی بدون حق انتخاب وکیل

روز شنبه ۲۴ آذر ماه، جلسه رسیدگی به پرونده‌ زندانی سیاسی هوشنگ رضایی زندانی سیاسی محکوم به اعدام بعد از ٩ سال زندان بدون حق انتخاب وکیل برگزار شد.



به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان - نه به اعدام، زندانی سیاسی محکوم به اعدام هوشنگ رضایی برای رسیدگی مجدد پرونده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران سه وکیل انتخاب کرد. اما هیچکدام از وکلای منتخبش مورد قبول قاضی مقیسه قرار نگرفت. روز شنبه ۲۴ آذر ماه، دادگاه وی با حضور وکیل تسخیری برگزار شد.
هوشنگ رضایی متولد سال ١٣٦٤ از اهالی نهاوند، در تاریخ ٢٩ خرداد ٨٩ در تهران دستگیر و به بند ٢٠٩ منتقل شد. وی مدت ٦ ماه در انفرادی بازداشت و تحت بازجویی زیر فشار بود و سپس به بند ٣٥٠ اوین منتقل شد. در سال ۹۱ به زندان رجایی شهر منتقل شد.
هوشنگ رضایی پس از محاکمه چند دقیقه ای در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام محاربه از طریق عضویت درکومله به اعدام محکوم شد و این حکم به صورت شفاهی در زندان رجایی شهر به وی ابلاغ شد.
در سال  ٩٢ درخواست اعاده دادرسی داد. اما درخواست وی رد شد. آخرین بار در سال ٩٦ اعاده دادرسی وی مورد قبول واقع شد و توسط دیوان نقص گرفته شد و پرونده به شعبه هم عرض  شعبه ٢٨ قاضی مقیسه ارجاع داده شد.
وی هم اکنون در زندان رجایی شهر محبوس است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_رجایی_شهر #زندانی_سیاسی #نه_به_اعدام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر