۱۳۹۷ آذر ۱۸, یکشنبه

شکستن پاهای ارژنگ داوودی با پرتاب از بلندی در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان

شکستن پاهای ارژنگ داوودی با پرتاب از بلندی در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان

آخرین اخبار از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی ارژنگ داوودی، پس از ماهها بی خبری حاکی از شکستن پاهای وی بر اثر پرتاب از بلندی در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان است.


به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام در پی بی خبری چند ماهه از وضعیت معلم و زندانی سیاسی ۶۵ ساله ارژنگ داوودی اخبار دریافتی حاکی از اینست که این زندانی سیاسی در قرنطینه زندان زاهدان مورد شکنجه قرار گرفته و از بلندی به پایین پرتاب شده است.
آقای داوودی در دی ماه ۹۶ به زندان مرکزی زاهدان که زندانیان آن را کشتارگاه می نامند، منتقل شده وی را به سلولهای قرنطینه زندان زاهدان منتقل کردند.

آقای داوودی؛ از ۱۲ اسفند ماه سال۱۳۹۶ در قرنطینه زندان زاهدان دست به اعتصاب غذا زد و درباره علت اعتصاب غذایش گفته بود: « اعتصاب غذای اینجانب صرفا برای برخورداری از کمی هوا و کمی آفتاب است که به طرزی غیرانسانی از تاریخ ۴ مرداد ۹۶ تاکنون در زندانهای زابل و زاهدان از من سلب شده است.
آقای داوودی در همان ایام اعتصاب غذا در حالیکه پابند به پا و دستبند به دست داشت، به دفتر رئیس زندان مرکزی زاهدان محمد خسروی احضار شد. پس از بیرون آمدن از اتاق توسط معاون رئیس زندان غلامرضا قدیر در حالیکه پابند و دستبند داشت از بالای پله های طبقه دوم ساختمان به پایین پرتاب شد.
این زندانی ۶۵ ساله که بدلیل پابند و دستبند قادر به کنترل نبود، در اثر پرتاب دچار شکستگی ران پای راست از دو نقطه، شکستگی ساق پای چپ، در رفتن کتف و ضرب دیدگی مهره های کمر شد. او تا آخر عمر قادر به راه رفتن نیست و هم اکنون در حد بسیار محدودی با واکر قادر به حرکت است.

این در شرایطی است که آقای داوودی در یک اتاقک تاریک و کثیف در قرنطینه محبوس می‌باشد. این اتاقک از زمان ساخت تاکنون نور ندیده و حتی یکبار سمپاشی نشده است. آقای داوودی در این سلول کثیف علاوه بر بیماریهای قند و چربی خون و ناراحتی به بیماری پوستی نیز مبتلا شده است. 
در همین ایام مسئولان زندان زاهدان عموی ۷۸ ساله او به نام یادگار داوودی و پسرانش را که پیگیر وضعیتش شده بودند دستگیر، تهدید و ۲ ماه بازداشت کردند و سرانجام با اخاذی میزان زیادی پول از آنها آزادشان کردند.
شایان ذکر است که حکم تبعید آقای داوودی به زندان زابل بوده است. اما به علت نامعلوم به قرنطینه زندان زاهدان منتقل شده است.

اخبار ما را در سایت جوانه ها
و کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام دنبال کنید
#ایران #حقوق_بشر #زندان_مرکزی_کرج #زندانی_سیاسی #معلم  #ارژنگ_داوودی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر