۱۳۹۴ تیر ۳۰, سه‌شنبه

دادگاه سیدمحمد ابراهیمی به 10 روز دیگر موکول شد

‫#‏ایران‬ - دادگاه سیدمحمد ابراهیمی به 10 روز دیگر موکول شد


به دلیل عدم حضور سید محمد ابراهیمی، جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی به ده روز آینده موکول شد.
در پی عدم حضور این فعال حقوق بشر، قاضی مقیسه رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خطاب به وکیل وی، حضور متهم را برای تفهیم اتهام الزامی خوانده مهلتی ده روزه برای حضور در دادگاه مشخص کرده است.
مطابق احضاریه شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، قرار بود امروز سه شنبه ۳۰ تیر دادگاه این فعال مدنی برگزار شود، اتهام وی “فعالیت تبلیغی علیه نظام” عنوان شده و ارتباط با احمد شهید یکی از دلایل آن ذکر شده است.
این عضو «کمیته مادران عزادار پارک لاله» که پس از چهار سال و دو ماه تحمل حبس، شهریور ۹۳ برای پیگیری ترمیم شکستگی ۵ دندان و درمان مشکلات ریوی (تنگی نفس) و خون‌ریزی کلیه به مرخصی درمانی اعزام شده بود، پیش‌تر در زمان بازداشت درخصوص «تبلیغ علیه نظام» از طریق «ارتباط با احمد شهید و خانواده زندانیان سیاسی»، تفهیم اتهام شده بود.
سید محمد ابراهیمی فعال حقوق بشر یکی از مصادیق شکنجه‌های سخت در زندان محسوب می‌شود که در گزارش احمد شهید نیز به آن اشاره شده است، وی پیش از این در ٢٢ آذرماه سال ٨٩ توسط ماموران اطلاعات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رهبری بازداشت شده بود.


#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام  #اوين #زنداني #زندان #احمد شهید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر