۱۳۹۴ مرداد ۷, چهارشنبه

اتمام دوران مرخصی استعلاجی و بازگشت حسن طفاح به زندان رجایی شهر

#ایران - اتمام دوران مرخصی استعلاجی و بازگشت حسن طفاح به زندان رجایی شهر


حسن طفاح، زندانی سیاسی ۸۶ساله مبتلا به سرطان خون که در اول اردیبهشت ماه سال جاری به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود به علت عدم تمدید از سوی قاضی ناظر بر امور زندانیان سیاسی و امنیتی به نام خدابخشی، ظهر روز دوشنبه ۵ مردادماه پس از گذشت حدود ۳ماه به سالن ۱۲زندان رجایی شهر کرج باز گردانده شد.
حسن طفاح متولد ۱۳۰۸ تنها یک‌سال پس از جنگ جهانی دوم و در سن ۱۶ سالگی درعراق به زندان افتاد. خودش می‌گوید آن موقع جوان‌ترین‌ زندانی سیاسی بوده و هم اکنون نیز در زندان رجایی شهرکرج پیر‌ترین زندانی سیاسی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران است. «طفاح»، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و جاسوسی در زندان به سر می‌برد.نامبرده محکوم به حبس ابد است و هیچ کس را درایران ندارد.همسرش مسلط به زبان فارسی نیست و نمی‌تواند ارتباطات لازم را با دادستانی و دیگران برقرار کند.او تاکنون حدود ۱۵ سال از حبس ابدش را در زندان رجایی شهر گذرانده است.بیماری و ناتوانی وی جهت ادامه حبس در حدی است که حکم عدم تحمل کیفر از سوی پزشکی قانونی برایش صادر شده است. این زندانی ۸۶ ساله حتی توان راه رفتن را به سختی دارد، اما قوه قضاییه تا به حال دستور آزادی وی را صادر نکرده است.



#ایران #تهران #اوین #رجایی_شهر #گوهردشت #معلمان #كارگران #پرستاران #دانشجویان #زنان #جوانان #زندانيان #دانشگاه #دانشجو #زندان #حقوق_بشر #اعدام #اعتراض #قيام  


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر