۱۳۹۵ تیر ۱۰, پنجشنبه

گزارش تکمیلی تجمع و حمایت از جعفرعظیم زاده مقابل دفتر ریاست جمهوری

#ایران - گزارش تکمیلی تجمع و حمایت از جعفرعظیم زاده مقابل دفتر ریاست جمهوری








پس از گذشت 62 روز از اعتصاب غذای جعفرعظیم زاده ، علیرغم موج حمایت های گسترده کارگران و معلمان وسایر جنبش های اجتماعی در داخل و همبستگی و حمایت های کم نظیر جهانی، و دراعتراض به عدم  پاسخ واقدام عملی موثرقوه قضاییه  به مطالبه ی این کارگر زندانی درجهت خاتمه دادن به طولانی ترین اعتصاب غذایی که هر لحظه به فاجعه نزدیکتر میشود، اتحادیه آزادکارگران ایران بهمراه تعدادی از معلمان و کارگران و شخصیت ها وفعالین اجتماعی،  امروزچهارشنبه 9/4/95 از ساعت 10 صبح حرکت متحدانه ای را در مقابل دفتر ریاست جمهوری در خیابان پاستورآغازکردند.
شرکت کنندگان حدود یکساعت ونیم با شعار های پرشور، خواستهای خودرا درمقابل دفتر ریاست جمهوری فریاد زدند. نیروهای پلیس ولباس شخصی بطور گسترده ای گرداگرد تجمع کنندگان حضور داشته وتعدادی ازآنان بطور مستمر مشغول عکس و فیلمبرداری بودند که پس از اینمدت با ایستادگی و پافشاری تجمع کنندگان برخواسته های خود ، فرمانده نیروی انتظامی به جمع حاضرگفت که صدایتان شنیده و منعکس شد و در جهت پاسخگویی اقدام میشود واز افراد حاضر خواست که محل را ترک کنند.
شرکت کنندگان با اعتراض گفتند که با توجه به شرایط بحرانی و خطرناک جعفرعظیم زاده، تا بدست آوردن نتیجه عینی و حصول اطمینان از اقدامی موثر، محل را ترک نمیکنیم و همگی به روی زمین نشستند. نیروی پلیس و یگان ویژه که با این مقاومت جمعی روبرو شدند با مشورت مقامات ، درخواست تعیین نمایندگان برای گفتگو با مسئولین دفتر ریاست جمهوری را کردند.
در نتیجه یکی از اعضای هئیت مدیره اتحادیه آزادکارگران ایران همراه با دبیرکانون صنفی معلمان و همچنین همسر و خواهر جعفرعظیم زاده ازطرف خانواده ، به دفتر مراجعه وبا توصیف شرح حال و اولویت خواسته های جعفر و شرایط بحرانی اش،خواستار اقدام فوری در جهت آزادی موقت واعاده دادرسی پرونده وی شدند.
همانجا گزارشی از طرف این دفتر با توجه به اظهارات نمایندگان جمع ، تهیه و با قید فوریت موضوع به ریاست جمهوری ارسال شد. وبا توجه به وخامت حال جعفر عظیم زاده قول پیگیری سریع و فوری داده شد.
پس از ارائه گزارش نمایندگان به شرکت کنندگان درتجمع ، همگی در ساعت 13:30 دقیقه به تجمع خودپایان داده و جهت دیدار و تجدید حمایت از خواسته وآزادی جعقر عظیم زاده به بیمارستان سینا، به ملاقات ایشان رفتند. 
برخی از شعارهای داده شده در تجمع امروز عبارت است از :
-جای کارگر،جای معلم، زندان نیست - مزد کارگر ، شلاق نیست  -معلم معترض ، کارگر معترض، امنیتی نمیشه – هر یک ساعت یک فاجعه ، جعفر باید آزاد بشه – کارگر زندانی ، معلم زندانی ، آزاد باید گردد – 62 روز گذشته ، جعفر آزاد نگشته – غارتگران آزادند، کارگران دربندند 

اتحادیه آزاد کارگران ایران
9 تیر 95

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر