۱۳۹۵ تیر ۸, سه‌شنبه

گزارشی از سلولهای انفرادی بند ۲ الف سپاه - قرارگاه ثارالله

#ایران - گزارشی از سلولهای انفرادی بند ۲ الف سپاه - قرارگاه ثارالله 



گزارشی که در زیر میخوانید مختصری از وضعیت سلولهای انفرادی بند ۲ الف سپاه پاسداران قرارگاه ثارالله را نشان میدهد. 
مساحت سلولهای انفرادي  در بند دو الف 1متر و نيم در 1متر و 70سانتيمتر است . این سلولها فاقد سرویش بهداشتی هستند و همین امر شرايط سختي را به زندانيان تحميل ميكند.
 تنها دو سلول انفرادی این بند دستشویی دارد و این دو سلول نیز بدلیل بوي بسيار نامطبوع فاضلاب عامل حالت تهوع و سرگيجه و سردرد برای زندانیست.
یکی از اساسی ترین مشکلات بهداشتی این بند وجود حشرات موذی است که خود عامل ناراحتیهای پوستی و گزیدگی هستند.
بازجویی با چشم بند انجام میشود و زنداني به فاصله‌ نيم متر با ديوار بازجويي ميشود و از زمان خروج از سلول تا رسيدن به سرويس بهداشتي و اتاق بازجويي بايد با چشم بند باشد. 
بعضا بازجویی تا روزی نه ساعت نیز ادامه دارد و این بازجوییها حتی در روزهای تعطیل نیز انجام میشود. 
هیچ دسترسی به کتاب ، كاغذ، خودكار و مداد و قلم و مجله و روزنامه وجود ندارد. رفتار نگهبانان با زندانیان همراه با توهین و تحقیرآمیز است.
بازرسي بدني زشت و زننده‌ نگهبانان و عدم دسترسي به تلفن و ملاقات با خانواده و عدم اجازه‌ درخواست وكيل و حق داشتن وكيل در دوران بازجويي و انفرادي، تهديد به تبعيد زندان قرچك ورامين در صورت اعتراض و استفاده از آن براي رساندن متهمان و گرفتن اعترافات در بازجويي، سلاحي است براي ضابطين و مأموران اطلاعات سپاه پاسداران.
 تفتيش عقايد در طول مدت بازجويي و ورود به حريم خصوصي و مسائل شخصي و خانوادگي راهي است براي ورود آنها به حريم خصوصي خانواده ها و ايجاد تفرقه در بين اعضاي خانواده براي اینکه فشار هر چه بیشتری را به زندانی وارد کنند و بتوانند اهداف خودشان را پیش ببرند.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر