۱۳۹۵ تیر ۴, جمعه

گزارشی از وضعیت دهشتناک زندان زنان در قرچک ورامین

#ایران -گزارشی از وضعیت دهشتناک زندان زنان در قرچک ورامین



گزارش زیر بخش کوچکی از شرایط دهشتناک در زندان زنان در قرچک ورامین است که بدست نه به زندان نه به اعدام رسیده است. این بخش ناچیزی از درد و رنج زنان ایرانی است که توسط یک زن زندانی به تصویر کشیده شده است. درد و رنج و شکنجه ای که علیه زنان ایرانی در کوچه و خیابان بصورت نهادینه شده توسط ارگانهای حکومتی اعمال می شود؛ چیزی است که در انظار عمومی قرار دارد؛ اما در دیوارهای هزارتوی قرچک ورامین خبرها پنهان است و گهگاه خبری از آن به بیرون درز پیدا می کند.
نه به زندان – نه به اعدام
سوم تیر ماه 1395
وضعیت زندان:
تعداد نفرات بسیار در یک مساحت محدود با وضعیت بهداشتی نامناسب،برای مثال 4 دوش حمام برای 189 نفر که فقط به مدت یک ساعت آب گرم دارد،کمبود تخت موجب میشود که بسیاری از زندانیان به صورت ردیفی وسط سالن،روی زمین بخوابند.
زندان قرچک آب شوری دارد که مشکلات عدیده ی پوستی و بهداشتی را برای زندانیان به همراه آورده است. وضعیت تغذیه و دارویی نامناسب و نبود امکانات دارویی و رسیدگی به بیماران به شیوع بسیاری بیماری های خطرناک دامن زده است؛وضعیت بهداشتی دهشتناک در بخش قرنطینه ی زندان قرچک تاسف انگیز است. 
عدم رسیدگی به بیماران یکی از دلایل بالا رفتن آمار هپاتیت و ایدز در زندان مخوف قرچک می باشد. بالا رفتن همجنس گرایی در زندان که گاهی منجر به تجاوز شده است.رفتار ناشایست زندانبانان با زندانیان که همراه با توهین و تحقیر و هتک حرمت و گاهی ضرب و شتم می باشد، آثار روانی مخربی را بر روی زندانیان گذاشته است. عدم انتقال بسیاری از زندانیان به مراکز روان درمانی که مشکلات بسیاری برای دیگران ایجاد می کنند و اکثرا به تجاوز و قتل و درگیری در زندان می انجامد. اعتراض به وضعیت غذا و هرگونه اعتراض دیگری،انتقال به سلول انفرادی را به همراه دارد و سلول انفرادی وضعیت اسف باری دارد. به دلیل وجود دستشویی و شرایط غیر بهداشتی و قرار دادن چندین نفر در یک سلول با مساحت کم منجر به درگیری و تجاوز می شود، برای مثال خانمی به نام(فاطمه فیروز بخت)یکی از زندانیانی که با حکم اعدام چندین سال را در زندان می گذراند و باید به مراکز درمانی ارجاع داده شود را به طور همیشگی در سلول انفرادی با دیگران قرار می دهند که ایشان به دلایل شرایط روانی نامناسب،در سلول اقدام به تجاوز به شخص دیگری با لامپ مهتابی نموده که به قتل دوم منجر گردید.
ترساندن دیگر زندانیان توسط مسئولین که در صورت اعتراض،به سلول انفرادی در کنار فاطمه فیروز بخت نگهداری خواهند شد،زندانیان را از حق اعتراض منع می کند. در گیری های شدید در حد به قتل رساندن یکدیگر در زندان و عدم دخالت مسئولین در این درگیری ها،یکی از مشکلات جدی زندان مخوف قرچک می باشد.

در کانال تلگرام نه به زندان نه به اعدام خبرهای ما را دنبال کنید


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر